Har länge läst och följt den här tråden och är grympt impad av er alla! Applåder till er!!
Efter ett pissår med skador på mig och hästen, urbota dåligt jobbschema och allmänt dåligt psykisktmående, visade vågen idag 100,6 kg.
Känns så förnedrande och skamset att ens skriva ut det och istället för att bli peppad vill jag bara gräva ner mig och och tröstäta ihjäl mig.
Allt känns så svårt och långt ifrån och dömt att misslyckas men jag måste ju göra något för som det är nu kan jag inte med gott samvete rida, får inte plats i kläder och orkar inget.
Gick för några år sedan ner 16kg med hjälp av att räkna kalorier och motion så jag vet att jag kan. Problemet var att jag blev helt dum i huvudet av det och började minska och minska på kalorierna tills jag fick ångest om jag åt över 800kcal och berömde mig om jag åt runt 500kcal. Rasade självklart i vikt men exploderade ju också rakt upp så fort jag tittade åt mat.
Så den här gången behöver jag hitta balans.
Någon som har bra tips på någon sida med matschema? Finns för många att välja på. Gärna som är sammanhängande så inköpen inte blir så spretiga.