Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den tiden i månaden?
Jag mäter och väger. Jag gör bara så runt midjan mäter jag det minsta måttet jag kan hitta (andas ut och låter musklerna slappna av). Och över stussen mäter jag det högsta måttet jag kan hitta. Så upplever jag att det ger en bra bild över om man är på rätt väg.Ni som mäter istället för väger; var mäter ni och hur säkrar ni att det blir samma ställe varje gång?
Vaknade lite snuvig idag så det blir inget våg-shoppande på ett tag, får mäta istället
Jag mäter och väger. Jag gör bara så runt midjan mäter jag det minsta måttet jag kan hitta (andas ut och låter musklerna slappna av). Och över stussen mäter jag det högsta måttet jag kan hitta. Så upplever jag att det ger en bra bild över om man är på rätt väg.
Så är det för mig med, min magbulle sitter också under midjemåttet, funkar ändå bra att mäta runt midjan.Tack för tips!
Hade 80 i midjan och 99 runt rumpan.
Men lite missvisande eftersom det mesta av mitt fett sitter som en korv strax under midjan Där vågade jag inte mäta. Den har börjat hänga lite över byxkanten nu
Jaja, nu ser vi hur det här går. Målet är att försöka äta vettiga måltider och frukt/grönsaker som snacks över jul. Och inte öka i måtten. Så tar vi tag i sockerberoendet när allt julsnask är uppätet Ett steg i taget...
Vågen visade på 86 kg idag, skönt att det äntligen börjar kännas som om det går åt rätt håll.
Vecka 45: 91.4 kg
Vecka 46: 93.4 kg
Vecka 47: 88.0 kg
Vecka 48: 88.7 kg
Vecka 49: 88.7 kg
Vecka 50: 87.7 kg
Vecka 51: 86.0 kg
Jag är livrädd för julafton och all julmat, sånt kan få mig att spåra ut tyvärr. Får stålsätta mig helt enkelt.
Nej det är inte lite nej, men det har varit väldigt upp och ner, pendlade ju 5 kilo från en vecka till en annan t.o.m. Upplevt att det varit svårt att avgöra vad som egentligen händer på grund av det. Kommer kilona tillbaka inom några dagar eller är de borta? Lite så.."Börjar gå åt rätt håll"? Du har gått ner ungefär fem kilo på sex veckor. Det är inte lite.
Är du säker på att det stabiliseras? Alltså att det ens är värt att prova den vägen? De flesta med övervikt har gått just den vägen och funnit att vikten i allmänhet bara ökar och ökar. Ju större man blir dess mer mat behöver man för att möta hungern då en större kropp vill ha mer näring.Jag tror det var i den här tråden någon som undrade vad man gör för att bli av med extrem hunger men vet inte vem det var. Säger inte att det är så för alla men det går bli av med den extrema hungern om man äter så mycket som kroppen vill under lång tid och inte slutar fast man går upp mer och mer eller sväller upp. Efter ett tag stabiliserar sig vikten, svullnaden går ner och man hamnar på en "trivselvikt". Trivselvikten kan vara högre än vad du själv trodde du ville ha men det är bättre än att förvägra sin kropp näring under lång tid. Var väldigt aktiv samtidigt som du äter mer, träna, men fortsätt inte ligga på extremt låga kaloriintag, lyssna på kroppen. Det är värt att prova.
Nej bra att du påpekade det och som sagt säger jag inte att det är så för alla, det finns säkert de som det inte stabiliseras för och det är väldigt viktigt att man också är fysiskt aktiv och tränar för att det ska fungera. Säger bara vad jag har sett men alla är ju olika. Du kan absolut ha rätt i att det finns en risk i att prova och om man redan lider av fetma är det nog ingen idé. Men om man har skurit ned kalorier extremt och känner extrem hunger kan det kanske vara så att man har näringsbrist och kan äta mer för att kroppen ska hamna i balans. Då kanske det är träningen man ska justera och inte maten. Men bra att vara försiktig, absolut.Är du säker på att det stabiliseras? Alltså att det ens är värt att prova den vägen? De flesta med övervikt har gått just den vägen och funnit att vikten i allmänhet bara ökar och ökar. Ju större man blir dess mer mat behöver man för att möta hungern då en större kropp vill ha mer näring.
Jag menar inte att det inte stämmer någon gång, men jag skulle akta mig för att prova. Allt för många har blivit överviktiga på det viset.
Denna tråden handlar om att banta så de flesta som skriver här och frågar om tips är förmodligen redan överviktiga och har alltså redan fallerat ditt test.Nej bra att du påpekade det och som sagt säger jag inte att det är så för alla, det finns säkert de som det inte stabiliseras för och det är väldigt viktigt att man också är fysiskt aktiv och tränar för att det ska fungera. Säger bara vad jag har sett men alla är ju olika. Du kan absolut ha rätt i att det finns en risk i att prova och om man redan lider av fetma är det nog ingen idé. Men om man har skurit ned kalorier extremt och känner extrem hunger kan det kanske vara så att man har näringsbrist och kan äta mer för att kroppen ska hamna i balans. Då kanske det är träningen man ska justera och inte maten. Men bra att vara försiktig, absolut.