Viktminsknings/peppningstråd

Sv: Viktminsknings/peppningstråd

heja heja heja :banana: bättre det går sakta än inte alls ;)
Genom att gå ner sakta så ska du se att det är for life... går man ner för fort är det mer... "ostadigt" :P

Själv vågar jag inte väga mig.... haha

Jaaa, det är ju sant förstås.

Träffade en tjej på öppna förskolan igår, som var själaglad över att hon på sin femtonde dag på en kurdiet hade gått ner åtta kilon. Åtta! :eek:

Jag har redan hunnit ner till mitt delmål, jösses, i somras kändes det som att jag aldrig kommer väga under 90 :crazy: Men helt plötsligt stod vågen på 75, som var mitt mål. Sedan var jag ju tvungen att göra ett till mål, eftersom jag faktiskt ser nu att jag är överviktig fortfarande. Jag trodde aldrig att det skulle finnas så mycket fett kvar om jag gick ner till 75, men där hade jag fel :o

Nu har jag fått hem denna bok, dock var den väl tänkt att användas de 10 första veckorna efter förlossningen...vilket innebar att om jag hade börjat direkt, hade varit klar nu :angel:

Nåja, bättre sent än aldrig. Känns dock liiite segt att komma igång. :crazy: Är inne i en ond cirkel av att stanna uppe sent för att hinna med vad jag inte hunnit med under dagen när lillen varit igång--->alldeles för trött under nästa dag för att orka bry mig att äta sunt och motionera.

En bra grej gjorde jag i dag i alla fall, ett storkok på soppa att ta till de dagar man inte orkar/hinner laga mat. Nyttigt, gott, billigt och miljövänligt! Man tar ju bara vad man har hemma av basvaror - i dag blev det potatis, lök, morot, vitkål, gröna ärtor, buljong och kryddor.

*kl*

Nu har jag köpt boken "Kom i form efter förlossningen", någon som läst den?

Dags för ny uppdatering för att ruska liv i en slak tråd.

(Vägde på förlossningen den 9/8 2006 99 kg)
Startvikt: 88,7 kg. BMI 32
Målvikt: c:a 68 kg. BMI 25 OBS! Ändrat.
Midjemått: c:a 94 cm.

Veckovägningar (eller periodiska vägningar):

18/8 88,7 midjemått: 94
21/8 87,5
3/9 86,8
10/9 85,2
13/9 84,7
20/9 83,3
30/9 83,4
8/10 82,8, midjemått: 87,5, BMI: 30,4
8/12 80,6, midjemått: 85,0, BMI: 29,6!!! Inte längre fet! Bara överviktig...
18/2 78,9, midjemått: vet ej, BMI 29,0

Sammanlagd viktminskning 9,8 kg på 26 veckor.

Eller som de gör i amerikat:

My Weight Chart:
>

Jag är nöjd, Har ju kommit på vad det är som har gjort att jag inte gått ner i vikt emellanåt, och det är att jag är dålig på att dricka extra vatten. Av något märkligt skäl verkar det vara hur viktigt som helst. Är det så att övervikten ska pinkas ut, eller vad?
Snart är halva gjort, beroende på hur man ser det. Jag har ju egentligen som första mål att nå 75kg och sen får vi se. Saken är väl bara den att jag trivs med att äta på det här sättet samt känner att det är nyttigt för mig (sambon har åkt på 2 dunderförkylningar, men jag? Icke!). Så om jag tar mig till 75 kg, och om jag sen fortsätter gå ner, så är väl det bra. Vifåsse, helt enkelt.

Fny

Jag uppdaterar för att jag kommit till ett av mina delmål, jag har gått ner 10 kg! :bump::banana::rofl:

Jag är väldigt nöjd med allt detta, fastän man kan tycka att 1,5 kg i månaden är lite blygsamt. För mig tycker jag att det verkar väldigt lagom, och om det fortsätter på samma sätt kommer jag att ha nått min målvikt 1:a december 2008.

Det känns helt OK då ju Atkins känns som något jag definitivt kan leva med resten av livet utan att känna att jag försakar något. Dessutom måste jag erkänna att jag äter en pizza kanske varannan helg, och ibland händer det att jag äter bjudgodis eller efterrätt om tillfället är för att fira. jag äter aldrig sånt för mig själv i soffan. Och det funkar ändå!

Jag hör om många andra som mår jättedåligt så fort de ätit socker/mjöl av något slag, och som är beroende av det så att när de väl börjar äta kolhydrater börjar de hetsäta. Jag vill mena att jag är/varit kolhydratberoende, men det är inget svårt att komma över för min del. Efter en pizzakväll är det bara att köra på som vanligt igen, och inga problem. Man har väl tur ändå i oturen ;-)

(Vägde på förlossningen den 9/8 2006 99 kg)
Startvikt: 88,7 kg. BMI 32
Midjemått: c:a 94 cm
Målvikt: c:a 68 kg. BMI 25

Veckovägningar (eller periodiska vägningar):

18/8 88,7 midjemått: 94
21/8 87,5
3/9 86,8
10/9 85,2
13/9 84,7
20/9 83,3
30/9 83,4
8/10 82,8, midjemått: 87,5, BMI: 30,4
8/12 80,6, midjemått: 85,0, BMI: 29,6!!! Inte längre fet! Bara överviktig...
18/2 78,9, midjemått: vet ej, BMI 29,0
12/3 78,9, midjemått: 82,5, BMI 28,9

Sammanlagd viktminskning; 10 kg på 7 månader.

Eller som de gör i amerikat:

My Weight Chart:
>

Är denna tråden helt avdödad?
Jag uppdaterar genom att säga att jag nu är nere på 78,3 nyskiten och oäten. Trots att jag går och utbildar mig inom mat.
Det betyder att jag gått ner precis hälften av vad jag bör. Sen får vi se hur det fortsätter...

Det är din alldelles egna tråd :p

Jag gick upp 15 kg och har nu endast 3 kg kvar men de får gärna vara kvar. Jag har alltid varit smal, oavsett att jag är en hejjare på att äta pizza, hamburgare, chips, godis, läsk, ja listan kan bli lååång :grin:
Så detta är ingen tråd för mig ;) Men lycka till !!!

Det känns som som jag nästan varit själv med att skriva, därför har jag i princip lagt av.

Men vi två kan ju ha vår pepping kvar då :D

*kl*

Har precis bestämt mig för att ge upp godis,läsk, glass osv.
Utan ska hålla mig till frukt.

Jag ska ge mig fan på det! Det är bara den "vanliga" maten jag får se upp med. Min sambo tycker om fet mat osv. Massa matgrädde osv. Jag kan inget alls om hälsosmalmat och vill inte tvinga i honom det då han inte vill det. Vi använder oss iallafall utav fullkorns pasta och ris.
Det får bli lite mer grönsaker och mindre portioner.
Mera promenader, jag promenerar inte så ofta.

Mitt BMI är på ca 27,1 till 27,8. Alltså räknas jag som överviktig. Mina problem är magen, höfterna och låren skulle jag tro.

*kl*

Nu har den här tråden dammat väldigt länge. Hur går det för alla med gravidkilon som ska bort?

Det är ju många som fått barn nu sista tiden, är alla slimmade redan?

Nu har jag bara 6 veckor kvar till BF och sedan ska jag ta tag i min vikt...just nu är det inte minsta roligt att ställa sig på vågen. :crazy: Efter förlossningen kommer jag ant att ha MINST 20 kg:eek: att gå ner till vikten jag hade i jan 07 då jag blev gravid med Emil.

Även om jag kommer att amma, då man ju inte ska banta, så kan jag iaf äta nyttigt och motionera. :idea:

Javisst, det kan du ju. Att äta rätt och röra på sig är ju knappast skadligt. Jag hade peppat mig så himla mycket, så när förlossningen var avklarat var jag skittaggad och bara ville komma igång :D

Och så blev jag skitsur när jag inte orkade, när kroppen inte ville. Klart att man är trött ett tag efter en förlossning, men jag ville inte fatta det :o

Hur mycket vägde du när du blev gravid första gången? Jag tror jag vägde runt 85 då. Sedan ett par kilon till när jag blev med Alvin.

Precis, det är så jag känner oss...skittaggad att komma igång och vill att bebisen ska ploppa ut nån gång. :D Men visst är jag inställd på att det kan ta ett tag innan jag känner mig såpass pigg & fräsch att jag orkar motionera/träna.

Jag vägde 88 då jag blev gravid med Emil och 93 då jag blev gravid denna gång. Förra veckan jag var hos BM vägde jag 110. :o:crazy:

Jag tycker äntligen att jag börjar se ut som innan. Jag gick iofs bara upp 15 kg eller nåt, men det var ändå inge kul. När jag vägde mej sist låg jag på 6 kg mer än jag började på, och 10 kg mer än vad jag trodde jag vägde på inskrivningen!

Nu äger jag ingen våg, men jeans talar klarspråk. Jag har fortfarande ett par kilon kvar.

Håller med om att kroppen inte orkar rent fysiskt i början, jag hade absolut noll magmuskler efter förlossningen, kunde inte ens sätta mej upp i sängen. Det var lite av en chock faktiskt.

Jag har ridit och promenerat i bergen som enda motion och äta sunt gör jag för det mesta. (ja förutom chokladen då :D)

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
791
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka