Viktminsknings/peppningstråd

Sv: Viktminsknings/peppningstråd

Wow! Vad duktigt av dig! Hur har du gjort? Vet att du fick tips om några slags energikakor, har de fungerat?

Skööönt förstår jag i alla fall. Så nu kommer det bli bebistillverkning då ;)

Jag gjorde inte så mycket i början, träningsmässigt, när jag märkte att jag inte orkade. Tror jag började på gymmet efter en fyra veckor typ. De promenaderna jag gjorde var lagom att börja med, man får upp lite kondis och dtyrka. Men jag hade gått ut hårt med kosten, inte en onyttig sak åt jag. Däremot svalt jag knappast, för jag åt ändå bra saker i och med amningen.

Jag slutade på 115 kg med Elis :o Där är du inte ännu i alla fall :D Och 105 med Alvin. Men fettmässigt var det nog samma med båda barnen, jag var ju sjukare med Elis och hade grymt mycket mer vätska i kroppen.

Ätit stadig frukost, lunch och middag. Fått medicin och försökt stressa mindre.

Bebisverkstad blir det inte först jag sålt hästen, jag orkar inte/vill inte/har inte tid att ha henne nu och de kommer bara bli mindre tid när jag börjar jobba igen. Men med hjälp av henne ska jag komma igång nu efter sommaren med kondisen (blir bättre nu när hon kommer stå 800m hemifrån och med ridhus) och ska försöka hinna med att styrketräna 1-2 dagar i veckan.

Lär väl vara runt 115 kg jag kommer landa på innan bebben är ute, är 6 veckor kvar nu och jag har gått upp strax under 1 kg/vecka nu sista tiden.

När Emil föddes vägde jag 101 kg. Konstigt nog så kan jag ha samma byxor som när jag väntade honom, så jag kan ju inte vara sååå mkt större denna gång? Hoppas att det är bebben som är större (Emil var ju väldigt liten), att jag har massor med fostervatten, tung moderkaka och allt det där. :D

Jag har osså haft vätska i kroppen under denna graviditet och det hade jag inte en enda gång då jag väntade Emil.

Mycket av tyngden kan ju sitta i övriga kroppen, om du samlar på dig vatten :-) Då kommer du kissa av bara sjutton de första dygnen sedan, jättekul :D

Jag kissade som en gnu flera dagar efteråt. Inte alls amärtsamt. Värre än innan, då var jag på toa en gång i timmen, bara :crazy:. Och tyckte det var jobbigt :o:D

ohhhhhh det va det absolut skönaste med att få ut ungen... att kunna gå på dass ordentligt...... Jag minns att jag ropade till sambon "Fredrik, fy fan jag kan skita ett kilo i taget" :angel:

Jag tappade ca 20 kg (inkl bebis) första 1-2 veckorna.... :eek: lite vätska :angel:

En fråga: får man ändrad förbränning när man fött barn? Jag har ätit enligt GI-metoden tidigare och kilona rasade då i snabb takt, trots att jag fuskade massor. Nu har jag fött barn (11 mån) och kör stenhårt med LCHF, men det händer knappt något? Har bara fem kilos övervikt, men dom är omöjliga att bli av med :angel:. Fattar inte, jag har alltid haft jättelätt för att gå ned i vikt.

Jag har för mig att jag läst att man kan få fler fettceller som gravid, och på så sätt blir det svårare att bli av med eventuellt överflödiga kilon. Jag ska se om jag hittar den boken jag läste det i, har den utlånad själv men kanske kan googla det :idea:. Fredrik Paulún var det som hade skrivit den boken i alla fall.

Yes, jag hittade det:

Allt om fettförbränning 1" av: Fredrik Paulún:

"Om du är gravid – Under en viss tid av graviditeten har fettcellerna förmågan att dela sig, och lägger du på dig mycket fett under denna period kan det bli svårt att bli av med det. Även för dig som gått upp under graviditeten finns det goda chanser att komma i bra form igen, så länge du är medveten om vad du äter. Du ska absolut inte försöka banta under graviditeten, men ät inte heller mer än nödvändigt. Havandeskapet kostar ungefär 250 kcal extra per dag, vilket du får i dig om du äter några extra frukter eller en smörgås. "

Här hittade jag det.

Fast jag har fått mina extrakilon EFTER graviditeten, när jag slutade amma :angel:. Var smal när jag kom hem från BB, men sedan började jag gå upp i vikt :D. Tji fick jag!

Nu kan jag äntligen vara med här... :D
Det blir ju inte tal om någon regelrätt bantning såhär i början, men att äta nyttigt & rätt samt att röra på sig har ju ingen dött av. ;)

Vägde in mig på 116 :crazy:kg innan förlossningen.
När jag kom hem igår vägde jag 108.5 kg. Kommer att ha måndagar som vägdag.

Mitt första mål är att gå ner till 88 kg som jag vägde för drygt 1½ år sedan innan jag blev gravid med Emil. Har ingen brådska, det får ta den tid det tar. Men till sommaren vore det väl trevligt om jag är där...

Andra målet blir att gå ner till runt 70 kg = normalviktig.

oj här passar väl jag in.

10 kg att gå ner till startvikt innan grav, sen ner 5 till för att komma till min trivselvikt...

Fick barn för 2 mån sen och tycker jag sköter mig exemplariskt, men ändå går jag inte ner!

KL

Nu kan jag också snart vara med här! Ska på inskrivning imorgon för planerat kejsarsnitt pga trångt bäcken. Då måste man *hua* ställa sig på vågen.

Vi ses snart!

Nu har jag kommit med i testgruppen på Xtravagansa som jag nämt tidigare att jag ville komma med i. (var det i denna tråden eller nån annan.. ? Kan inte hålla reda på viktminskningstrådarana, jag skriver nog lite här o var..:o )

Kan ju inte ljuga o säga att det är en dans på rosor direkt, det här med pulverdiet.. Men så har vi kommit fram till att jag rör på mej väldigt mkt i vardagen (har aldrig reflekterat över detta, det är ju så min vardag ser ut, även om en extra häst nu oxå spär på motionen ytterligare än tidigare) o det är lite för mkt mot vad det är tänkt medan man äter den här "måltidsersättningen".
Jag är inne på 14e dagen och enligt min våg här hemma har jag nu gått ned ca 6kg.

Invägning Xtravagansa 12/9: 84,1kg
Vägning hemma 24/9: 77,5kg

Det finns många stunder då jag ångrat mej å det grövsta åt min idiotiska idé att detta var rätt väg till idealvikt för mej, jag har mått otroligt dåligt med sprängande huvudvärk, jag har varit mycket matt med mjölksyrekänningar i kroppen hela tiden och för att inte tala om mitt hemska humör som visar sej när jag inte äter... :eek::angel::cry::devil::crazy:
Dessutom klarar jag bara av en av smakerna pulvrena erbjuder, det är sååååååå vidrigt.. *spy spy spy*

Man ska utöva lågintensiv träning (2-3 prom/ vecka i behaglig takt, man ska INTE arbeta sej svettig..) under denna period och det är ju inte så min dag ser ut direkt.. Jag har två hästar att motionera (bara stallarbetet är ju inte fy skam det heller faktiskt när man bara får i sej 500kalorier/dag) o jag rider 4-5 ggr/vecka- ca 1tim/gg på dem vardera. Adam vill mycket gärna ha sin barnvagnsprom varje dag och på kvällarna när Adam somnat renoverar vi järnet o jobbar arslet av oss här hemma.
Kroppen har nog sagt ifrån för nu är jag sjuk o kan inte göra något av det. Min hälsocoach råder mej att ta det lugnare men nu är ju båda hästarna igång, min häst är hältfri (peppar peppar!!) o behöver motineras för att inte rosta ihop o lånehästen är igångsatt efter sommarens vila, jag vill verkligen inte dra ner på deras motion! :( Illa nog att jag är sjuk nu o de bara blir lite longerade för att inte stå helt. Jag väntar så länge som möjligt så Adam blir trött o somnar snabbt i vagnen så jag inte behöver gå så långt, jag måste ju vila bort sjukan iaf.

Den här metoden verkar passa de andra i testgruppen bättre, men de behöver röra mer på sej än vad de gjort tidigare, även under denna testperiod med enbart måltidsersättning.
Men jag kör på, har inget annat val heller för den delen, jag har gett mej in i leken o får leken tåla lixom. Det hade varit annorlunda om jag gått med som vanlig medlem, då hade jag haft lite valmöjligheter men nu är jag med i testgruppen o då är det helfart som gäller. (500 sökande på 20 platser.. inte illa att komma med, får väl se det som min lottovinst haha :grin:)

Återkommer med uppdateringar, dagsformen är: helt ok, ingen huvudvärk, mycket halsont snorig mycket hosta o ordentligt HUNGRIG!!

Jag tycker det låter som om du dragit nitlotten i det där lotteriet. Men jag har redan skrivit vad jag tycker i den andra tråden.

Inte lever du väl på 500kcal nu när du är sjuk också?

Du blir lättare sjuk med pulverdiet (så du vet)... been there done that.. tror inte ens jag klarade 14 dagar :rofl: innan jag körde andra metoder :angel: drick vatten vatten vatten för att dämpa hungern men inte så mkt du får vattenförgiftning! Går dessa pulver servera varma? Cambridge går ju severa ljummen och nästan alla smaker är ljuuuuvliga... slurp!

*knapp*

Nu vill jag nog hoppa in i den här tråden.

Jag gick upp 32 kilo under min graviditet. Nog för att jag var en tjockis innan också men just nu går jag inte ner. Jag och sambon lever på 1000 kcal/dag. Visst går jag ner i vikt. Men inte tillräckligt enligt läkarna. Jag har ju problem med foglossningar, en spricka i höften och ett knä som blivit opererat 6 ggr. Vilket gör att all denna dövikt är onödigt påfrestande och slitsamt på min redan väldigt trasiga kropp.. Jag skall någon dag skriva upp min dagsvikt. Men just nu vill jag inte det. Jag kan säga att jag är tjock i alla fall, men massa dövikt i all hud som är kvar över magen sedan graviditeten.

I alla fall så var jag till VC idag då jag fått en fästing (svullen/röd från armbågen till halva axeln, pencillin utskrivet så nu skall det bli bukt med det här). Läkaren såg då att jag fått Acomplia utskrivet av min tidigare läkare. Hon frågade om det gav resultat och jag förklarade hela historien, "Nej, jag kan inte äta dem eftersom jag behandlats för depression- Det lyssnade inte den förra läkaren på så jag har helt enkelt stått där jag står". Okej jag överdrev lite men jag vill att hon skall reagera och att det skall hända något. Så mycket som jag rör på mig nu och kämpar med maten och fortfarande är jag ett fetto. Så nu skall jag in igen på nya prover och förhoppningsvis händer något.

Eftersom jag har så mycket förslitningar som jag har så skall vi göra upp en plan, händer inget så kommer mitt BMI även om det inte är "tillräckligt" högt göra att jag ev får operera magsäcken. Något måste ske nu innan jag ger upp igen.

På detta skall jag from måndag sluta röka (igen). Det har jag lovat min sambo och jag vill verkligen lyckas med det. För min och hans skull, och självklart för Sagas skull. Jag vill ju inte att hon skall börja röka när hon blir större.

Finns det ingen i mina trakter (Mälardalen) här som är i behov av att komma ut och promenera med barnvagnarna? Jag är lite isolerad i min skog här ute. Skulle nog vara roligare att röra på sig med någon annan som också har en förbenad barnvagn att putta på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 659
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
791
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka