Sv: Viktminsknings/peppningstråd
Nu har jag kommit med i testgruppen på Xtravagansa som jag nämt tidigare att jag ville komma med i. (var det i denna tråden eller nån annan.. ? Kan inte hålla reda på viktminskningstrådarana, jag skriver nog lite här o var..
)
Kan ju inte ljuga o säga att det är en dans på rosor direkt, det här med pulverdiet.. Men så har vi kommit fram till att jag rör på mej väldigt mkt i vardagen (har aldrig reflekterat över detta, det är ju så min vardag ser ut, även om en extra häst nu oxå spär på motionen ytterligare än tidigare) o det är lite för mkt mot vad det är tänkt medan man äter den här "måltidsersättningen".
Jag är inne på 14e dagen och enligt min våg här hemma har jag nu gått ned ca 6kg.
Invägning Xtravagansa 12/9:
84,1kg
Vägning hemma 24/9:
77,5kg
Det finns många stunder då jag ångrat mej å det grövsta åt min idiotiska idé att detta var rätt väg till idealvikt för mej, jag har mått otroligt dåligt med sprängande huvudvärk, jag har varit mycket matt med mjölksyrekänningar i kroppen hela tiden och för att inte tala om mitt hemska humör som visar sej när jag inte äter...
Dessutom klarar jag bara av en av smakerna pulvrena erbjuder, det är sååååååå vidrigt.. *spy spy spy*
Man ska utöva lågintensiv träning (2-3 prom/ vecka i behaglig takt, man ska INTE arbeta sej svettig..) under denna period och det är ju inte så min dag ser ut direkt.. Jag har två hästar att motionera (bara stallarbetet är ju inte fy skam det heller faktiskt när man bara får i sej 500kalorier/dag) o jag rider 4-5 ggr/vecka- ca 1tim/gg på dem vardera. Adam vill mycket gärna ha sin barnvagnsprom varje dag och på kvällarna när Adam somnat renoverar vi järnet o jobbar arslet av oss här hemma.
Kroppen har nog sagt ifrån för nu är jag sjuk o kan inte göra något av det. Min hälsocoach råder mej att ta det lugnare men nu är ju båda hästarna igång, min häst är hältfri (peppar peppar!!) o behöver motineras för att inte rosta ihop o lånehästen är igångsatt efter sommarens vila, jag vill verkligen inte dra ner på deras motion!
Illa nog att jag är sjuk nu o de bara blir lite longerade för att inte stå helt. Jag väntar så länge som möjligt så Adam blir trött o somnar snabbt i vagnen så jag inte behöver gå så långt, jag måste ju vila bort sjukan iaf.
Den här metoden verkar passa de andra i testgruppen bättre, men de behöver röra mer på sej än vad de gjort tidigare, även under denna testperiod med enbart måltidsersättning.
Men jag kör på, har inget annat val heller för den delen, jag har gett mej in i leken o får leken tåla lixom. Det hade varit annorlunda om jag gått med som vanlig medlem, då hade jag haft lite valmöjligheter men nu är jag med i testgruppen o då är det helfart som gäller. (500 sökande på 20 platser.. inte illa att komma med, får väl se det som min lottovinst haha
)
Återkommer med uppdateringar, dagsformen är: helt ok, ingen huvudvärk, mycket halsont snorig mycket hosta o ordentligt HUNGRIG!!