viktiga saker!!

ZanMiguel

Trådstartare
Jag har funderat på att ta fältävlans kortet och börja med det. min häst har ett väldigt bra steg.. hoppar OK och älskar att busa och rida i terängen.. är det något mer som man måste veta att hästen är bra på?? just det.. hon älskar vatten!!:love: :banana:

så..kan inte jag få några förslag på om jag ska satsa på det eller om jag ska strunta i det..

Sv: viktiga saker!!

Jamen hallå, det är bara att tuta o köra..... ut o träna med en tränare på terränghinder, o gör sedan terränprovet.
Efter det är det dags att skriva det teoretiska provet. Svårare än så är det inte, när du tränar terrängen märker du om hästen håller för de hinderna. :idea:

Det är super roligt, hästarna älskar det.:love:

*knapplån*

Då måste jag passa på att fråga: hur mycket behöver man träna på att rida i rätt tempo innan man rider tempoprovet?

Tränade idag, 450, 300 samt 200 meterstempo... får man trava i 200 meterstempo? :crazy:

Ska göra provet vid nästa tillfälle som dyker upp...

Du får nog träna tills det sitter.......

Om du får trava i 200m tempo? Ja, bara du håller tempot som krävs!!! Jag kan faktiskt inte svara på om det endast gäller galopp!!:angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
840
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 069
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 393
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar