VIKTIG VARNING! (ej oseriöst)

A

alicen

Vill varna alla tjejer (och kanske killar?) som har lagt ut annonser med telefon nummer i! Det finns en man som ringde mig för ungefär ett halvår sedan och pratade först normalt om att dem hade hästar m.m (jag vill bli medryttare) Sen blev det mer och mer konstigt och tillslut pratade han detaljerat snusk med mig!!!! :cry: Jag blev helt förstörd och nu har han ringt mig igen, fast han verkar tro att jag är någon annan, och han har även ringt min 15-åriga syster, fast han har inte sagt något "fult" än...

Vill bara att ni ska be om hans tel nr om det är från dolt och att ni är försiktiga. Till oss har han sagt att han heter Roland, men han kanske säger olika. Han låter som om han är i 30-40 års åldern och kan ibland inte riktigt bestämma sig för saker som han har sagt.

Ta hand om er <3:laugh:

Sv: VIKTIG VARNING! (ej oseriöst)

Samma hände mig, la ut en annons om att jag sökte medryttarhäst. Några dagar efter ringer en man som säger att han har hästar, och söker medryttare och sett min annons osv.. Han berättar massor om sina hästar, och sig själv. Sen började de bli mer och mer snusk bara :S Men hejdå med den jäveln, efter de ringde han aldrig mer, för jag spärrade hans nummer! :)

PS. Han sa också att han hette Roland, och var 37 år gammal.

Ville bara säga att jag tycker ni är jättemodiga och att ni skall ha en stor eloge för att ni går ut o varnar andra tjejer (o killar?) En bamsekram till er båda för ert mod / S:bow:

ALDRIG lägga ut telefonnummer, födelsedata, address eller liknande på nätet.

Skaffa en hotmailaddress som kan raderas om det blir för mycket.

ALDRIG lämna ut telefonnummer till någon man inte känner. Om det måste göras så skaffa ett extra kontantkort som du inte registrerar (man behöver inte de där extra 20-50 kronorna man får som "tack" för att man registrerat namnet på numret). Fåe man för mycket dumsamtal på numret är det bara att slänga det.

ALSRIG tro att ingen annan än hästintresserade läser hästsajter på nätet. Tvärtom. Hästsporten drar mest tjejer vilket gör sådana här sajter till underbara jaktmarker för pedofiler och annat.

Och tro inte att det bara gäller tjejer. Killar är precis lika mycket i riskzon.

Uscha :/
När jag la ut annons för att jag sökte medryttare ringde en snubbe upp mig ca 10 minuter efter att annonsen kommit upp.. Hans flickvän hade tydligen hästar som hon behövde hjälp med då hon pluggade och de bodde på nån hästgård en bit härifrån.. lät ju super ett litet tag där.. tills jag frågade mer exakt vart gården låg, då mumlade han nåt skumt som jag inte fattade mkt av, och så vart han tvungen att lägga på helt plötsligt :S

Han ringde upp en gång till några dagar senare och började snacka massa snusk, sen sket jag helt enkelt i att svara när han ringde.. han slutade ringa efter nån vecka :P Men lite otäckt är ju sånt ändå! Tänk om man skulle bli ditlurad liksom..

*kl*

Detta är tyvärr inget nytt fenomen heller, jag skulle ju äntligen ha pengar nog att köpa en egen häst för måååånga år sen och la ut en annons på tv4- text tv och sen ringde det en jättekonstig kille. Eller det började normalt, att han hade en fjordhäst fast sen var det hans syrras. Och sen brukade han brottas med sin syster. Naken. Och om jag kom och tittade på hästen kunde jag kanske vara med osv osv...Jag var 14 och visste inte vad jag skulle göra. Men jag la på i alla fall och lärde mig snabbt att ALDRIG ge ut telefonnummer!
Men min drömhäst hittade jag iofs så det var värt det. :love:

Jag hoppas att många ser det här, för det finns många människor som inte är som de bör vara!

PRECIS vad jag var med om, för typ tre år sen :S Men då var det mer så att han började snacka snusk osv innan jag hann fråga vart det låg. usch jag var helt förstörd efter han hade ringt, jag trodde att han skulle komma hem till mig eller nåt :crazy: fast jag var kanske 14 när det hände, efter det lämnar jag aldrig ut mitt nummer på nätet.

Hej det är tråd-admin igen :P

Nån sa att han först sagt att hästen var hans och sen att den var hans systers m.m. Med mig sa han först att hans dotter hade två hästar och att hon skulle flytta till ett av ställena jag angivit att jag ville ha medryttarhästen i. Nästa gång blev dottern hans flickvän och hon ade en sele (som man brukar ha när man kör hästar, kom inte på vad det heter) sydd spec till henne. Och så brukad hon och hennes kompis vara med på dressyr uppvisningar (med henne som häst) och då skulle jag få leda henne. Och sen så skulle jag filma när hon sattes in iboxen och spändes fast på ett bord. Sen skulle han vara en hingst och komma in och betäcka henne!!! Helt sjukt. Men jag var bara 11 då (är nu 12) och hade ingen aning om vad jag skulle göra.
Det som också var inte så kul var ju att dt var den dagen då min bror hade studentskiva och jag satt lixom och grät i pappas knä :cry:
Vi polisänmälde men dem tyckte att det var för litet för att anstränga sig...

Det enda bra med det var nog att jag fick veta att min andra bror verkligen blev as-sur om det hände mig något. Han snackade om att söka upp killen och slå ner han med batong och grejer. <3

EXAKT!! samma sak hände mig för ett halvår sedan med! precis samma sak! och öen min kompis råkade ut för det. Vi hade båda lagt ut annonser på att vi ville bli medryttare så ringde mannen och kom in på snuskigare och snuskigare tills det är verkligen snuskigt! så himla tråkigt att detta händer:( vi polisanmälde saken men det tog det inte vidare så klart..sjukt iaf!:crazy::mad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan För 2 år sen fick jag erbjudandet att få en ardenner med villkoret att ägaren skulle stå kvar som delägare på hästen eftersom han va så...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
16 370
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 899
Senast: QueenLilith
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka