Jag gick ju upp 8 kg som sagt under graviditeten,men jag kände ju att jag gick ju ner i fett om man säger så,vart smalare över låren och armarna,och som sagt så vägde jag 5 kg mindre nån vecka efter förlossningen än innan jag vart gravid. I mitt fall berodde det på att jag åt små portioner regelbundet,vilket jag aldrig gjort tidigare i hela mitt liv!
Tror jag satt igång ämnesomsättningen lite extra,plus att jag fortsatte köra på i stallet för fullt som innan,red dock inte,men körde häst och mockade och allt till två hästar dagligen,plus vanliga hundpromenader. Vart ju tyngre ju längre man kom i graviditeten och man vart ju svettigare och svettigare för att göra samma jobb,så då brände man nog lite extra kanske!
Men jag tänker på hur olika det är hos BM! Jag stog still på 83,84 kg jättelänge,från inskrivningen till v 29,så jag fick komma in på samtal där vi pratade om vikten,och om jag åt tillräckligt,och att man inte skulle hålla igen på maten bara för rädslan att gå upp i vikt. Det gjorde jag verkligen inte,utan jag åt hela tiden kändes det som,dock små portioner bara,men min BM var alltså orolig att jag bantade med flit.
Från v 29-36 så gick jag upp resternade 4 kg,var en del vätska då,och sonen vägde nästan 4 kg.
En kompis till mig är gravid nu,och i v 29 fick hon skäll för att hon gått upp 7 kg,för det är ju 8 kilo man ska gå upp under hela graviditeten,och hon har över 10 veckor kvar! Hon blev såklart jätteledsen och kände sig jättetjock! Tycker det är tråkigt att dom lägger sig i när det endå handlar om så lite som 7 kilo...