Vikt på minihundar

R

Rebecca_R

tänkte höra hur mkt vikten på tex en chiuaua brukar ligga på?
Är 3 kg stort för en hund som man kallar "minihund"?
 
Sv: Vikt på minihundar

Vad är en "minihund"?? Det finns små hundraser där standarden säger att de inte ska väga mer än ett visst antal kilon, men minihund vet jag inte om de kallas.
 
Sv: Vikt på minihundar

Nu vet jag ingenting om chihuahua, men jag hoppas verkligen inte att en hund på 3 kg räknas som stor. :rofl:
Min väger nog ca 4 kg (dvärgpinscher) och hon är ju världens minsta. :D
 
Sv: Vikt på minihundar

minihund typ chiuaua :)

ah ok:D ne ja har ingen aning därför jag undrade, hade nämligen hört från ngn att dom vägde runt 1-2 kg o ja tyckte det var extremt lite :O

Är supersugen på en yorkshireterrier, sjukt söta:D
 
Sv: Vikt på minihundar

Det FINNS ju hundar som väger så lite, men det är ju inte standard. Menar du minihundar eller dvärghundar öht? Mina som är på 25- 30 cm i mankhöjd väger båda runt 8 kg
 
Sv: Vikt på minihundar

Jag vill ha en hund som är rätt liten.
Nu har jag haft nog med stora åbäken haha

Är som sagt sugen på en yorkshireterrier:D
 
Sv: Vikt på minihundar

tack:D
är han stor för o vara chiuaua eller normal?:)
 
Sv: Vikt på minihundar

Min chihuahua tik väger 2 kg och hon anses som helt normal inom rasen. Varken för liten eller för stor.
 
Sv: Vikt på minihundar

Jag vill ha en hund som är rätt liten.
Nu har jag haft nog med stora åbäken haha

Är som sagt sugen på en yorkshireterrier:D

Min Yorkshireterrier väger 4 kg... Men är väldigt stor skillnad just inom rasen det finns allt från 2 kg vovvar och uppåt. Vet om en som vägde 6 kg - utan att vara tjock.
 
Sv: Vikt på minihundar

Vi har en papillon som väger 3 kg.
Och hon är kung i stallet:) Jätte kaxig mot alla stora hundar:)
Bilder:

Bild10013.jpg


Bild5872.jpg
 
Sv: Vikt på minihundar

några hundra bara... Vi fick köpa henne av några bekanta för att de kunde inte ha kvar henne.
De hade en shäffer som hon var jätte kaxig imott så de var rädda att han skulle tröttna på henne.;)
 
Sv: Vikt på minihundar

"Nypriset" på en Yorkie är ca 12.000 kr. Min är en omplacering, men jag har ändå betalat för henne (7000 kr)
 
Sv: Vikt på minihundar

Ja våran "mini" är en Yorkshire Terrier (egen uppfödning) som normalt väger 1,4 kg,nu är hon lite överviktig (hon är gammal) så nu väger hon 3.33 kg.Men hon är ju fortfarande liten då hon är just av den minsta yorkshire sorten som Fanns.
Dagens yorkar är stora,långbenta,fula och pälsen är helt åt helvete på dem! :cool:

Vi hade även en hane från våran kull som vägde knappa kilot.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 043
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Viva
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 419
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 652
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp