anonymarnas
Trådstartare
Hur mycket äter ni normalviktiga på en dag?
Är ganska stor men tycker inte att jag äter något fel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Folks vikt och hur mycket de äter säger noll och intet.Hur mycket äter ni normalviktiga på en dag?
Håller helt med.Hur långt är ett snöre?
Behovet av mat under en dag kan skilja sig massor mellan olika personer. Behöver du hjälp med maten råder jag dig att kontakta en dietist istället - "råd" kring matvanor på såna här öppna forum kan vara rent skadliga.
Fast det där stämmer inte riktigt är min erfarenhet. De som är smala gör andra alternativ än de som är lite rundare. De som är smalare äter kanske inte mindre mängd mat, men andra alternativ. Jag har under flera år verkligen jämfört mina matvanor med smala personers och jo, jag äter mer. Och tittar jag på de i min omgivning som är större än mig, så äter de mer kalorier än vad jag gör.Folks vikt och hur mycket de äter säger noll och intet.
Vi är alla olika. Vi har olika ämnesomsättning och olika begrepp om mat.
Jag är sjuk och äter vä'ldigt mycket mer än jag ätit tidigare men går ner i vikt ändå. När jag var som mest i kris vid min skilsmässa tappade jag massor av vikt trots att jag åt som tidigare.
En person jag känner äter som en häst men är anorektiskt smal. Andra äter fågelportioner men är överviktiga.
Fast det där stämmer inte riktigt är min erfarenhet. De som är smala gör andra alternativ än de som är lite rundare. De som är smalare äter kanske inte mindre mängd mat, men andra alternativ. Jag har under flera år verkligen jämfört mina matvanor med smala personers och jo, jag äter mer. Och tittar jag på de i min omgivning som är större än mig, så äter de mer kalorier än vad jag gör.
Sen är det klart att sjukdom ställer till det, men de flesta av oss är trots allt inte sjuka, vi äter bara för mycket kalorier. Eller för få så de blir magra.
Ja är man född slank är det kalorier in ut som gäller, men alla är födda med olika kroppar från början.Fast det där stämmer inte riktigt är min erfarenhet. De som är smala gör andra alternativ än de som är lite rundare. De som är smalare äter kanske inte mindre mängd mat, men andra alternativ. Jag har under flera år verkligen jämfört mina matvanor med smala personers och jo, jag äter mer. Och tittar jag på de i min omgivning som är större än mig, så äter de mer kalorier än vad jag gör.
Sen är det klart att sjukdom ställer till det, men de flesta av oss är trots allt inte sjuka, vi äter bara för mycket kalorier. Eller för få så de blir magra.
Jag är född smal och aldrig behövt träna något särskilt så jag tror inte maten är så avgörande som det sägs.
I det fall detta iöht bör diskuteras rekommenderas att förhålla sig till en vetenskaplig eveidens och inte anekdoter.Fast det där stämmer inte riktigt är min erfarenhet.
Ts frågade efter våra matvanor och erfarenheter dock?I det fall detta iöht bör diskuteras rekommenderas att förhålla sig till en vetenskaplig eveidens och inte anekdoter.
Frukost när jag har pms och mens.
Ibland mackor, Ibland enklare tacos, Ibland fika☺
Annars äter jag bara lunch och kvällsmacka.
(+Chips,choklad och glass några kvällar i veckan ☺)
Men jag håller med ovan jag har vänner som vräker i sig onyttigt och är smala och andra vänner som bara äter vanlig mat och tränar regelbundet men bär på extrakilon.
Jag är född smal och aldrig behövt träna något särskilt så jag tror inte maten är så avgörande som det sägs.
Hade jag bara ätit lunch och kvällsmacka så hade jag varit rejält underviktig (och troligen suttit i fängelse efter att ha dödat någon då jag får riktigt dåligt humör bara som "normalhungrig" )Hade jag bara ätit lunch och kvällsmacka hade jag också varit smal
Jag äter frukost, lunch, mackor, kvällsmat, kanske en macka till och sisådär 1/2 kilo choklad per vecka
Hade jag bara ätit lunch och kvällsmacka så hade jag varit rejält underviktig (och troligen suttit i fängelse efter att ha dödat någon då jag får riktigt dåligt humör bara som "normalhungrig" )
Stämmer mycket väl in på min man. Fram till 30 var han ”en spinkig benget” nu när han är 50 så är han mycket ”rund och go”Tillräckligt gammal för att ha sett att vänner som var trådsmala upp till trettio år och inte behövde tänka alls på vad de åt, väger för mycket (ur hälso-, diabetes2- och artros-synvinkel) nu. Alltså tror jag inte att det går att äta vad och hur mycket man vill hela livet, om man inte har mycket goda matvanor, dvs skyr socker och älskar vegetabilier tillagade med minimalt med fett.
Själv skulle jag skulle kunna tänka mig att leva på ost, godis och snacks om jag inte visste bättre.
Skriver det här för att den som är avundsjuk på "naturligt smala" vänner som kan äta vad som helst ska veta att det inte fungerar i längden.