Hypotyreos

Jag har aldrig träffat min sköldkörtelläkare. Han har jobbat på min vc i åratal. Jag har en annan läkare till mina andra åkommor. Det tog år efter sköldkörteldiagnosen (som delgavs mig på telefon av en AT- läkare) innan någon tog mitt blodtryck. Så jag är inte ett skit förvånad över @Sonic76 s upplevelse. Hashimotos hade jag visst också sa en bekant som kollade på mina provsvar. Heller ingen som berättat.
 
Jag har aldrig träffat min sköldkörtelläkare. Han har jobbat på min vc i åratal. Jag har en annan läkare till mina andra åkommor. Det tog år efter sköldkörteldiagnosen (som delgavs mig på telefon av en AT- läkare) innan någon tog mitt blodtryck. Så jag är inte ett skit förvånad över @Sonic76 s upplevelse. Hashimotos hade jag visst också sa en bekant som kollade på mina provsvar. Heller ingen som berättat.
Mao är jag oerhört bortskämd av vården

Jag har pratat med ett gäng läkare om värden och medicinering. Sökkte på lokala sjukhuset och träffade en läkare som undersökte ordentligt och därifrån startade medicineringen. För många år sedan.

Diskuterade medicineringen med läkare senast i förra veckan
 
Låter oerhört märklligt. Sjukhus eller vårdcentral?
Vad har du sökt för? Sköldkörtelsymptom etc eller något orelaterat?
Vårdcentral
Som tog prover för diabetesen och sen kollade min medicinlista och insåg att jag äter levaxin.
En doktor trodde inte på att jag har hypo.
Så jag sa att jag kan beställa journalen från endokrin i Uppsala som är enda gång jag träffat en expert på endokrinologi
 
Jag har aldrig träffat min sköldkörtelläkare. Han har jobbat på min vc i åratal. Jag har en annan läkare till mina andra åkommor. Det tog år efter sköldkörteldiagnosen (som delgavs mig på telefon av en AT- läkare) innan någon tog mitt blodtryck. Så jag är inte ett skit förvånad över @Sonic76 s upplevelse. Hashimotos hade jag visst också sa en bekant som kollade på mina provsvar. Heller ingen som berättat.

Menar du att ni har en endokrinolog på din vc? Det måste vara väldigt ovanligt?
Hashimotos (autoimmun tyroidit) är mycket vanligt. Hashimotos är inte lika med hypotyreos men patienter med antikroppar löper en högre risk att på sikt utveckla en underfunktion.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 130
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag var till läkaren förra veckan pga att det känns som om något är riktigt knasigt med kroppen. Jag är bl.a totalt orkeslös och går...
Svar
8
· Visningar
907
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Symtomen som smugit sig på sedan några år tillbaka är trötthet, orkeslöshet, koncentrationssvårigheter, ledsmärta som flyttar sig (kan...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 042
Senast: Monkie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 059
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp