Vikt och längd för Shettis?

L

Ladys

Jo, det är så att jag väger 48 kilo, är 168 cm lång och 13 år. Är det ens möjligt för mig att rida en Shettis? Hört att de flest Shettisarna tar upp till 50 kilo, att det blir för mycket sedan. Så skulle det funka för mig? :angel: Jag är ganska rutinerad, dlvs. har min egen balans.

Har du en Shettis, skulle du låta en i min längd, vikt och ålder rida din i tex. en 30 minuters tur i skogen med skritt, trav och galopp?
 
Sv: Vikt och längd för Shettis?

Jag tycker det både är för långt och för tungt för en shettis. Tycker du ska hitta en större C-ponny eller liten D-ponny du kan rida istället.
 
Sv: Vikt och längd för Shettis?

tycker också du är för stor för en shettis, ev en i bra kondition, bra musklad och som är bra utbildad samt är stor och bär upp ryttaren bra. och då bara enstaka gånger i skritt/ trav där hästen går i form.

har alltid satt en 40kg gräns på mina ponnyer (shettis och liten b ponny).
 
Sv: Vikt och längd för Shettis?

Jag tycker det både är för långt och för tungt för en shettis. Tycker du ska hitta en större C-ponny eller liten D-ponny du kan rida istället.

Okej, det var bara en liten idé som jag fick för mig. Islänningarna är nog en bättre idé då, men det är ju alltid bäst att fråga lite mer "kunnig" hästvänner. :)
 
Sv: Vikt och längd för Shettis?

Alldeles för lång och tung för en shettis, jag skulle inte låta dig rida på min shettis.
 
Sv: Vikt och längd för Shettis?

Varför vill du rida på en shettis?
D-ponny eller liten storhäst vore väl lagom höjdmässigt till dina 168 cm längd!
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 678
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 705
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 128
Senast: Badger
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp