Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min mamma frågade om jag gått ner i vikt, men nej, jag har snarare gått uppfunderar om det trots allt kanske är muskler, att jag gått ihop mig mer i kroppen.
Korta (20 minuter) HIIT-pass. Finns en uppsjö på Youtube (jag brukar köra Sandra Fribergs). Blir alltid svett och flås av det och så kan man öka på efterhand.Är väldigt sötsugen på kvällarna, men försöker hitta andra alternativ till godis!
Började simma i veckan, måste försöka bygga upp kroppen igen, känner att alla muskler runnit av mig, bara gått promenader varje dag sen dottern kom
Tips på motionsform som inte innefattar gym?(Bortsett från löpning, promenader och simning då).
Jag behöver tips nu. Gick ner 30 kg för några år sen, tog lite mer än 1 år.
Sen gick jag upp (är en jäkla godisråtta vilket ligger mig i fatet) 10 kg, varav jag nu vill ha ner 8 till sommaren. Tänkte jag. Räknar kalorier och det har funkat toppen även nu, eftersom jag inte rör speciellt mycket på mig så ligger snittintaget på 1300 kcal/dag. Det går bra, jag håller det. Men ner i vikt går jag inte. Jo, tappat drygt 3 hg sen jag började 26/1. Jag har läst om viktplatåer, hamnade såklart på några sådana men aldrig mer än 1-2 v.
Nån som har tips på hur man kan kicka igång det? Tydligen är det lite extra kinkigt när man gått ner mycket och sen börjar igen? Men jag kan ju inte minska ännu mer. Eller måste jag det för att få fart på allt igen? Hur länge i så fall? Vill inte riskera att bli trött pga jobbet som kräver koncentration.
Jag är 159 cm, gick från 82 kg till 52, sen upp till 62 och nu vill jag ner till 54 där jag trivdes bäst.
Öka rörelse med lite promenader? Tänker att du inte behöver gå 10 k per dag, men öka det du gör just nu med 2000 steg?Jag behöver tips nu. Gick ner 30 kg för några år sen, tog lite mer än 1 år.
Sen gick jag upp (är en jäkla godisråtta vilket ligger mig i fatet) 10 kg, varav jag nu vill ha ner 8 till sommaren. Tänkte jag. Räknar kalorier och det har funkat toppen även nu, eftersom jag inte rör speciellt mycket på mig så ligger snittintaget på 1300 kcal/dag. Det går bra, jag håller det. Men ner i vikt går jag inte. Jo, tappat drygt 3 hg sen jag började 26/1. Jag har läst om viktplatåer, hamnade såklart på några sådana men aldrig mer än 1-2 v.
Nån som har tips på hur man kan kicka igång det? Tydligen är det lite extra kinkigt när man gått ner mycket och sen börjar igen? Men jag kan ju inte minska ännu mer. Eller måste jag det för att få fart på allt igen? Hur länge i så fall? Vill inte riskera att bli trött pga jobbet som kräver koncentration.
Jag är 159 cm, gick från 82 kg till 52, sen upp till 62 och nu vill jag ner till 54 där jag trivdes bäst.
Det kan vara en störig fråga men du räknar korrekt? Och får med allt?
Brukar vara vanligaste fällan.
Är du trygg med att du gör det så skulle jag ha is i magen några veckor till.
För mig är motion a och o. Det sägs att det är en liten del av viktminskning men nu har jag testat så många gånger och utan motion är det snudd på hopplöst för mig.
Jag tror inte att det handlar om de kalorierna en runda ger utan att kroppen får en högre förbränning totalt sett.
Öka rörelse med lite promenader? Tänker att du inte behöver gå 10 k per dag, men öka det du gör just nu med 2000 steg?