Vikt och hälsotråd 2024

Jag har alltid varit morgonlöpare men på slutet har det blivit efter jobbet då det inte har varit lockande att gå upp i ottan när det har varit kallt och jävligt.
Men nu har jag joggat tre dagar före jobbet och det är överlägset.
Mår så gott efter och skönt att vara klar när man är trött efter jobbet.
Vågen säger 58.7 kg. Det är rätt ok men det svåra är att vara stabil.
Mitt problem är som jag skrivit många gånger helgerna. Ska försöka att inte äta och dricka så mycket som senaste helgerna.
IMG_3431.webp

Går snart in i vecka 4 med Lifesum och det händer ju inte mycket. Jag loggar minutiöst (ner på varje ingrediens) och ligger på ett bra underskott. Har inte gjort många utsvävningar och de få (kanske 3-4) har ändå varit totalt max 2000 kcal på en dag. Jag tränar på som vanligt men med lite sämre ork ibland.
Riktigt surt att det inte sker något och jag fattar inte varför?
Två spår; det ena att jag har börjat med p-spruta för ett par veckor sen. Kan det vara hormonerna som spökar trots kcalunderskott?
Det andra spåret är att jag är normsmal och det då är svårare att tappa de där små trivselkilona. Men enligt all logik så borde det vara omöjligt att inte gå ner i vikt med mitt kcalunderskott.
Kort sagt så börjar jag lacka ur lite... :banghead:

Jag har nått mitt mål nu! Personbästa! Minus 22 kg sen i augusti 😊

Känns skitbra! Som jag har kämpat med detta sista kg. Nu är det ju nästan ännu större utmaning att hålla denna vikten.
Använder lifesum dagligen o lägger in både motion o mat.
Wow så bra jobbat! Hur många kalorier äter du om dagen? Hur mycket tränar du?

Wow så bra jobbat! Hur många kalorier äter du om dagen? Hur mycket tränar du?
Tack!
Jag äter ca 1500 om dagen vardagar, sen blir det alltid mycket mer på helgen. Jag springer ca 3-4 ggr i veckan och det är väl det som gör att jag lyckats so far. Fyller aldrig i lifesum från fredag kväll och under lördagen. Det blir tyvärr alldeles för mycket gott varje helg.

Mitt mål nu är väl dels hålla vikten men även att få ett jämnare intag under veckan för att må bättre.

Tack!
Jag äter ca 1500 om dagen vardagar, sen blir det alltid mycket mer på helgen. Jag springer ca 3-4 ggr i veckan och det är väl det som gör att jag lyckats so far. Fyller aldrig i lifesum från fredag kväll och under lördagen. Det blir tyvärr alldeles för mycket gott varje helg.

Mitt mål nu är väl dels hålla vikten men även att få ett jämnare intag under veckan för att må bättre.
Jättebra jobbat, var nöjd och stolt över dig själv!
Det låter som att du har ett bra upplägg, jag ska nog ta efter det. Jag behöver öka på kalorierna lite för att orka känner jag, Lifesum ger mig alldeles för få (strax under 1300) och träningen blir lidande med ork och styrka.
Jag tror att det är viktigt att göra som du att skippa Lifesum ett par dagar per vecka, känner själv att det blir lätt maniskt med den där appen, det är ju nästan ett halvtidsjobb att fylla i allt 😅

Jag blev lite besviken idag när jag ställde mig på vågen. Första veckan gick jag ned 1,1 kg och denna veckan enbart 0,3. Åt en kycklingrulle i helgen och lite smaksatta dadlar och tänker att de förstörde hela veckan. Känns sådär att man kämpar med kosten och de händer så lite på vågen att man tappar motivation.

Ja jösses, jobbat ner 2.5kg på vågen, upp 1.5 igen över helgen :angel:
Nåja, jag vet ju att det är mycket vätska osv.

Rör sig bara om 2-4kg som ska bort så det går seeeegt. Men har inte så bråttom heller. Ska dock låta det ta tid UTAN att för den delen strunta i Lifesum och att ha lite koll. Ska logga fram till juni åtminstone och försöka ha rutin på det.

Jag blev lite besviken idag när jag ställde mig på vågen. Första veckan gick jag ned 1,1 kg och denna veckan enbart 0,3. Åt en kycklingrulle i helgen och lite smaksatta dadlar och tänker att de förstörde hela veckan. Känns sådär att man kämpar med kosten och de händer så lite på vågen att man tappar motivation.
Jag skulle aldrig ha måndag som vägdag. Ofta drar man på sig vätska om man unnar sig ngt under helgen.

Du får tänka att det är minus iallafall ☺️ det visar ju på att du är på rätt väg. Vissa veckor går man ner mer än andra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 439
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Jag har tidigare i ungvuxen ålder endast varit i kontakt med kuratorn på vårdcentralen vilket tyvärr inte fungerade under 2023-2024. Tog... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 618
Senast: Redfox
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 219
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 117
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka