Lilla
Trådstartare
Låter jobbigt? Äta mera kokta grönsaker, ägg, kvarg mm? Sånt som mättar men är lite kalorier?Kaloriunderskott! Jag har som vanligt blivit lite rundare och har behövt gå ned i vikt igen. Är en kvinna på 43 år och stillasittande jobb så jag satte underskottet på 1300 kcal måndag-fredag och sedan nöjesäta lördag och söndag.
Nytt för i år (jag behöver banta några kilo årligen) är att jag inte väger mig utan går på känsla och hur jag ser ut. Detta för att jag inte ska bli frustrerad om vikten står stilla utan fira de veckor och dagar jag klarar ett underskott.
Jag tror det går super! Jag ser på bilder att jag gått ned sedan islandsresan i maj trots att jag var lite mer avslappnad under semestern. Byxor sitter bättre, tröjor sitter lösare, och jag är lättare i ansiktet.
Men humöret jag är hangry, känner mig låg, pratar om mat stup i kvarten. Inte är det bekvämt att tappa vikt!! Och så vet man att räddningen är en snabb promenad till ICA, tre minuter bort, där alla möjliga bakverk, kakor och godissorter hägrar… Åhh Will this ever come to an end?!?
Dricker varmt vatten för att känna mig mindre hungrig, vad gör ni?