Vad gör ni mer för er hälsa förutom träning och bra kost?
Jag har funderat en del på detta sen i vintras då jag nog närmade mig utmattning och det var verkligen ingen trevlig upplevelse.
Som svar på min egen fråga så gör jag detta för att må bra:
Jag har funderat en del på detta sen i vintras då jag nog närmade mig utmattning och det var verkligen ingen trevlig upplevelse.
Som svar på min egen fråga så gör jag detta för att må bra:
- Försöker äta vettigt och regelbundet.
- Tränar 3-5 dagar i veckan. Löpning och styrketräning. Har ryggproblem så styrketräning är ett måste och är jag smärtfri så påverkar ju det såklart hela mitt mående.
- Varierande promenader. Promenaderna är viktigare än löpningen.
- Ser till att få nog mycket sömn.
- Njuter av mitt underbara kaffe utan dåligt samvete för koffeinmängden
- Tar mig tid att bara mysa med mina hästar både i samband med ridning och i hagen. Ger mig såå mycket!
- Tänker efter en extra gång varje gång jag känner att jag måste göra en massa saker. "Måste jag verkligen ta detta nu?" Svaret är oftast nej. Det här är viktigt för mig. Jag måste inte göra något jämt, jag behöver vila också.
- Tar mig tid att några ggr i veckan sätta mig och läsa eller slökolla på tvn. Detta hände inte innan i vintras.
- Vara i skogen. På hästryggen, som jägare, på promenad...skogen är bäst på så många sätt!
- Umgås med min familj. På olika sätt. Och bara det här med att vi lägger bort telefonerna när vi äter och sitter och pratar och flamsar med varann och kollar läget med varann, så viktigt och värdefullt.
- Bra planering på jobbet. Och känner jag ut på eftermiddagen att nu är huvudet alldeles för trött, då ger jag mig för dagen och tar nya tag dagen efter istället.