Hastflickan
Trådstartare
Vad väger era hästar? Hur är de byggda/i form? (Grov, sportmodell, tjock, tunn..) Mankhöjd? Ras/....blod?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att han ser normal ut i hullet. Måste bara tillägga, så otroligt fin häst du har, riktigt snygg i modell och speciellt när han ser så muskulös ut på bakbenen och rumpan
Är du säker på den vikten?? Det låter väldigt lite? Eller är den vägd på våg?Irish Draught/Sport Horse, grov och tung i typ. 162 cm i mkh. Väger väl idag kanske 400-450 kg. Har som mest varit uppe på kanske 525 kg (men då väl rund...)
Håller med, hade en maxad c-ponny, new forest, som vägde runt 400-450.Är du säker på den vikten?? Det låter väldigt lite? Eller är den vägd på våg?
Vi vägde en d-ponny på 145, modell "lagom", en New Forrest. Vägde 450 på klinik. Ett annat halvblod, också lagom i modeller, inte tung o inte smäcker, ca 162 vägde 550kg på klinik.
Så en grov storhäst på över 160 i normalt hull borde rimligen väga över 550kg.
Är du säker på den vikten?? Det låter väldigt lite? Eller är den vägd på våg?
Vi vägde en d-ponny på 145, modell "lagom", en New Forrest. Vägde 450 på klinik. Ett annat halvblod, också lagom i modeller, inte tung o inte smäcker, ca 162 vägde 550kg på klinik.
Så en grov storhäst på över 160 i normalt hull borde rimligen väga över 550kg.
Håller med, hade en maxad c-ponny, new forest, som vägde runt 400-450.
Min lilla tjockis har inga muskler alls (mer än de han får av att leva livet i hagen och gå promenader), glömde nämna det. Men han väger definitivt över 450 och mindre än 500. Ska väga han på en våg någon dag, om vi tar oss till vågen det vill säga.
Du tippar på?Har aldrig klinikvägt honom, däremot använt både ögon, div. formler och viktmåttband. Har inga jättefärska bilder, men på nedan vägde han som mest, ca. 520 kg. Nu är han mer "normalt" byggd igen, och jag skulle tippa på att han väger ca. 100 kg mindre, dvs. 420 kg.
De är orimligt! Då ljuger ditt måttband eller så är han jätte kort bröstomfång. Vad har du för mängnd på gjorden?Har aldrig klinikvägt honom, däremot använt både ögon, div. formler och viktmåttband. Har inga jättefärska bilder, men på nedan vägde han som mest, ca. 520 kg. Nu är han mer "normalt" byggd igen, och jag skulle tippa på att han väger ca. 100 kg mindre, dvs. 420 kg.