Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har en D-ponny, 6 år, varken grov, eller nättare i typen, 148cm i mkh, själv är jag 168cm och väger 60kg, är jag förstor för min ponny? Är en vuxen ponnyryttare som verkligen vill fortsätta rida min ponny.
Jag har samma mått som dig och har två D-ponnier. Den ena är liten (141 cm) och den andra är inte mätt, men ca 147-148cm. Tävlar båda i dressyr .
Den lilla
Den större
Du låter lagom stor för din ponny. Jag är ungefär lika stor som du och rider en D-ponny på 145 cm. Inga problem alls!
Angående tävling är det inga konstigheter. Bara anmäl som vanligt (häst och du måste ju ha licens och sånt såklart). Tänk på att det kan vara olika bett (som exempel) som tillåtna för ponny och storhäst och din ponny räknas som storhäst om du som vuxen tävlar den i storhästklasser.
Gud så skönt, jag behöver alltså inte tänka på något "annat" än det vanliga, utan anmäla som om det vore en storhäst o följa storhästregler i tex TR?
@Kiwifrukt Just om de inte är mätta så måste en regga som ridhäst, annars går det inte att lösa licens. Det fattade inte jag när jag la in min senaste som inte är mätt i tdb, höll på att bli tokig .