vikarie på dagis...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: vikarie på dagis...

Nu är det så att jag känner de flesta av personalen privat vilket då gjorde att jag valde detta dagiset till att börja med.

Nu vet jag x-akt vad den nya förskoleläraren sa under sin intervju och det stämmer då inte överrens med vad hon sagt till min väninna (som förövrigt är förskolelärare på en annan förskola) Det fanns tydligen inte en tanke på att det skulle komma fram till mig som har barn på hennes nya arbetsplats :angel:

Hon sa sig alltså VILJA arbeta med så små barn som möjligt-men sen privat kom det fram att hon "vill få in en fot" för att sen få jobba med äldre barn.

Självklart behövs pedagogiken- men främst ska barnen vara trygga på sin egen förskola. DÄR MED BASTA!

Förskoleläraren som delvis sitter på kontor gör visst endel portfoliojobb? Verkar gå hemskt trögt med det...;)
 
Sv: vikarie på dagis...

Men det finns också lagar och fack att ta hänsyn till OM det finns en behörig sökande till en tjänst SKA denne gå före den obehörige. Vill vi verkligen ha en förskola där obehöriga anställs före den som har utbildning? Då får den obehörige vara hur kompetent som helst för min del, den med utbildning ska gå före...

Javan
 
Sv: vikarie på dagis...

"Sitter" på kontor för att göra en del portfoliojobb??!!:confused:

Är hon anställd för att jobba som förskollärare på avdelning så ska hon vara där, förvisso har hon säkert egen planeringstid, och det är då hon ska lägga upp och planera arbetet på avdelningen, eller kanske arbeta med portfolio.

Vi arbetar jättemk med portfolio hos oss, men det finns absolut ingen tid att sitta på något "kontor" att göra detta, med 14 stycken 1-2 åringar.
 
Sv: vikarie på dagis...

Nickan skrev:
Nu är det så att jag känner de flesta av personalen privat vilket då gjorde att jag valde detta dagiset till att börja med.

Nu vet jag x-akt vad den nya förskoleläraren sa under sin intervju och det stämmer då inte överrens med vad hon sagt till min väninna (som förövrigt är förskolelärare på en annan förskola) Det fanns tydligen inte en tanke på att det skulle komma fram till mig som har barn på hennes nya arbetsplats :angel:

Och det är fel av de du känner att läcka med sådan information tycker jag.
 
Sv: vikarie på dagis...

break_a_leg skrev:
Och det är fel av de du känner att läcka med sådan information tycker jag.
Ja, det är skrämmande :eek:

De flesta har väl en framtidsplan och alla har rätt till ett privatliv, oavsett vad man arbetar med.
 
Sv: vikarie på dagis...

Pedagogik är inte lika viktigt i förskolan om där inte finns problem hos barnen. Det handlar heller inte bara om pedagogik i utbildningen utan också att kunna utvecklingspsykologi odyl för att kunna se om där är något som man behöva gör något åt.
Jag tycker inte man skall skilja på pedagogik och utvecklingspsykologi då dom går hand i hand och outbildade har sällan stor kunskap om något av dom.
Jag själv anser att det inte gör så mycket att ha en outbildad på avdelningen om där redan finns kompetent personal. Kompetent personal beror inte bara på utbildning men utbildningen ökar möjligheten för att kompetensen skall bli större överlag.
Personlighet är viktigt förvisso men man skall inte tro att det är nog med enbart personlighet för kunskapen är nödvändig för att kunna hjälpa dom barn som har behov på ett korrekt sätt.
Frågar du mig så vill jag helst ha utbildad kompetent personal med en personlighet som passar för jobbet men jag har ett barn av modellen mer komplicerad = kräver högre kompetens vilket givetvis färgar mitt tyckande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 712
Skola & Jobb Kära allvetande buke! Har sökt lite (YH)utbildningar till hösten, som jag såklart hoppas komma in på :) Dock är jag också anställd, och...
Svar
10
· Visningar
1 655
Senast: Lightzone
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 723
Senast: Emine
·
Småbarn Jag fick mitt första barn i november -18 och har varit mammaledig sedan dess. Jag och min man har hittills varit hemma hela denna tid...
2
Svar
23
· Visningar
4 506
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp