Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
coscos skrev:njaaa.. Jag vet folk som fått det men som endå är timmanställda.. Får månadsvis och har fått det i flera månader efter varandra.
Alltså är man inte fast anställd men har endå jobbat på samma avdelning i flera månader...
till alla*
Tack för era svar kul att höra. Är själv vikare på förskola (som ni kannske förstod). Jag trivs jättebra med det.
Julle skrev:Så sant!! Utbildningen har inte att göra med hur man funkar med barnen. Däremot blir den pedagogiska verksamheten lidande. Planering, reflektion och utvärdering är inget man föds med. Även många andra delar av utbildningen är viktiga.[/QOUTE]
Fast jag tycker inte att 1-2-åringar har så mycket nytta och glädje av pedagogik Det är för lite större barn!
Lambi skrev:Vad jag vet anses man som anställd (inte fast, men anställd) i vissa lägen därför att man just har haft schema att gå efter och inte går på någon anställds schema i dennes frånvaro.
Och nej, det framgick inte av din fråga att du inte var förälder. Väntade med spänning på varför du ställde frågan på det sätt du gjorde, blev nog lite snopen nu...
Jag trodde att det skulle komma något mer, något som inträffat och skillnaden mellan outbildad/utbildad hade belysts eller icke belysts på något sätt, att det var därför du frågade!coscos skrev:Blev du snopen? Vad tänkte du på då?. Jag ville nog bara veta i största almänhet. Alltid intressant att höra vad folk tycker och tänker.
Basilika skrev:Fast jag tycker inte att 1-2-åringar har så mycket nytta och glädje av pedagogik Det är för lite större barn!
aana skrev:Nä, tjänster som man måste söka får man ju inte, självklart, men man kan gå på ett vikariat länge som bara förlängs hela tiden och aldrig utannonseras, och sen innan man blir lasad så tack o adjö.
break_a_leg skrev:*knapplån*
Jag blir lite förvånad över alla som tycker att det är okej med obehörig personal i förskolan, men när barnen kommer upp i skolan så blir det ett himla "tjafsande" på alla föräldrar...
Grunden till all inlärning görs i förskolan. Finns det ingen högskoleutbildad personal där så får barnen helt enkelt sämre förutsättningar inför skolan.
Pauling skrev:Det är såklart inte bra om det inte finns någon utbildad personal alls, men jag tycker inte att det gör så mycket om någon enstaka i personalen är outbildad.