Vid vilken ålder förklarar ni..

Sv: Vid vilken ålder förklarar ni..

Man kan ju alltid förklara som en väns femåriga son gjorde.
Pappa, kan inte jag få ett syskon?
-Njaaa, det går nog inte just nu... dom är separerade sen tre år)
-Joho, jag vet att du bara behöver ta ett av dina frön och stoppa in i mamma så poff har jag ett syskon..
:D

Jag skrattade gott när jag hörde det. Pappan skrattar åt det i efterhand, dock tyckte han det var lite jobbigt då. Förmodligen har sonen snappat upp det på dagis.
 
Sv: Vid vilken ålder förklarar ni..

Eftersom vi har börjat försöket att tillverka barn har vi börjat kolla lite med sambons son vad han skulle tycka om ett syskon. Då förklarade han att han inte kan få ett syskon, för mamma har ju redan honom och pappa har inga tuttar. :D Men jag då??? :rofl: Om han skulle få en lillebror ska han heta RAGNAR "kom ihåg det pappa!" efter Farbrorn som inte vill va stor. :crazy: ;)

Han är 5 år.
 
Sv: Vid vilken ålder förklarar ni..

Igår gick ett program om graviditet på Kunskapskanalen som jag och bonus 5-åringen tittade på tillsammans. Se och lär. :)
 
Sv: Vid vilken ålder förklarar ni..

Jo, det där med frö har han koll på, men nu vill han veta hur :D
Har varit och lånat 2 böcker idag på bibblan
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 588
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 001
Senast: cherie
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 762
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 628
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?

Omröstningar

Tillbaka
Upp