Vad lagar ni för vegetariska rätter till era barn?

Mina ungar älskar tomatsoppa med vitlöksbröd, zucchinibiffar, grönsaksbiffar, wraps med olika fyllningar, våfflor och pannkakor.
Tricket är att krydda som f-n :angel:
Soppa håller jag med om! Tomatsoppa med linser och mixad soppa med tex potatis/purjolök och broccoli går ner här. Oliver och saltgurka äts också, samt vanlig gurka. Tomater och vanlig sallad ratas. Edamamebönor är också en favorit!
 
Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att få i sonen grönsaker och har insett att det bästa är att integrera det i maten snarare än att servera det som råkost. Vi är generellt lite dåliga på att göra typ sallad till maten i det här hushållet och när sallad väl inträffar så är det inte så poppis hos 1,5 åringen (förstår honom helt, isbergssallad är verkligen ingen kulinarisk upplevelse...) Så, vad lagar ni som barnen gillar?
Och morot/gurka innan maten när aptiten är hög.
 
Jag har helt glömt soppa! Och att det är mat. Skyller på att det är lite fel säsong. Men tack för påminnelsen!
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Övr. Barn Funderar på vilka krav man kan/bör/ska ha på sina barn? När jag var 10 var jag påridläger på Gotland (och jag bodde på fastlandet...
Svar
7
· Visningar
1 541
Senast: krus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp