Jag är lite kluven vad gäller om jag ska stå kvar i stallet eller inte. Har stått här ett halvår ungefär och jag vantrivs inte men trivs liksom inte heller. För hästen är det här stallet bra! Hon blir lätt tjock och på förra stallet med fri tillgång på närings rikt hö svullande hon upp som en ballong. Detta stall har hö anpassat till ponny, inte så närings rikt. Inte fri tillgång. Hon har alltså börjat återfå sin forna figur detta halvår vi stått här vilket ju är det bästa för hennes hälsa.
Övrigt om stallet så är det okej hagar med kompisar, litet stall med bara 4 hästar, belyst bana men inget ridhus i närheten. Enorma skogar med stora uterittsmöjligheter. VÄldigt billig Stallhyra.
Mitt problem är väl att det är så tråkigt att alltid vara själv i stallet. Alltid rida ut själv, aldrig någon att prata med. Sen saknar jag ¨ridhus. Större delen av året rider jag ändå ute majoriteten av passen, kanske 1-2 dagar i veckan i ridhus men på vintern är det skönt att kunna ha möjlighet att vara i ridhuset flera dagar, och så skönt att ha tillgång till vid regn och rusk. Som det är nu struntar jag i att rida istället vid riktigt dåligt väder.
Har fått erbjudande om stallplats på en anläggning med två ridhus och alla tänkbara bekvämligheter. Mer än dubbelt så dyr Stallhyra. Hästarna bara ute 5 timmar per dag ( detta är egentligen INTE ok i mina ögon, Skulle får lösa det genom att ta in själv på kvällen) Det ända som väger för är saker som är bra fr MIG dvs stallkompisar, cafeteria och ridhus. Får man verkligen vara så självisk vid val av stallplats eller ska man tänka på hästen till 100 %? Hur tänker ni?