Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

A

anyone

Har hört att det är vanligt att BF framflyttas när man går på UL - ÄVEN om man har stenkoll på senaste mensdag.

Jag ska på UL nästa vecka... "ska" vara i v17 nu men har inte fått nån vidare kula än.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Min sa på första ul i v 15 att det var 2 dagars skillnad. Så jag blev inte flyttad. Hade inte heller nån kula i v 17. Den kommer....
Har du stenkoll på sista mens och någorlunda regelbunden mens så håll fast vid dina datum ändå. Bebisen kommer ändå när det behagar den, inte vid det datum bm ger dej.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag hade stenkoll på mensen. Enligt den var jag beräknad till den 19/4 men på ultraljudet blev jag framflyttad till den 2/5.

Hur vanligt det är vet jag faktiskt inte.

Barnen föddes förövrigt den 14/4. :)

/Timsetim
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Har du stenkoll på sista mens och någorlunda regelbunden mens så håll fast vid dina datum ändå. Bebisen kommer ändå när det behagar den, inte vid det datum bm ger dej.

Ja jag vet, men man ju ändå ha ett datum att utgå ifrån. :)
Tror att chansen är stor att det blir nära min sambos födelsedag... 7april... just nu är BF 18mars men de brukar ju komma 7-14dagar för sent ofta... om inte mer, och om jag dessutom blir framflyttad så ökar chansen ännu mer.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag har en kompis som har fött TRE barn och hon var stensäker på BF datum på alla tre (hade stenkoll på mensdag och menscykeln) men blev framflyttad 14dagar ÄNDÅ varje gång.

Så jag är iaf beredd på att bli framflyttad åtminstone en vecka...
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag har BF 16 Mars just nu men räknar också med att bli framflyttad vid UL nästa vecka.
Här finns det dock en rejäl kula, jag har inte vågat lägga ut någon bild i magtråden för jag tycker jag ser ut som dom i vecka 30 ungefär :o
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Innan UL hade jag BF den 18 sept, men blev flyttad till den 11:e okt. Men jag blev gravid på p-piller, och flyttade ofta mensen eller hoppade över den helt, så jag var absolut inte säker på några datum förvisso.

Sebastian föddes med planerat snitt den 25:e sept, så han kom ut ganska så nära det första datumet ändå ;)
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag blev framflyttad 10 dagar el mer i båda mina graviditeter.
Första sonen skulle enl mig komma 20 april, enl dem 30 april, men han kom redan 25 mars...
Yngsta sonen, född 6 sept i år skulle enl mig komma 2 sept, enl dem 15 sept.....
I senaste fallet KAN de inte ha haft rätt, för hur katten skulle jag kunnat testa positivt om jag enl de hade ägglossning då?:rofl:
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

jag hade BF 15/12-06 innan UL. var jättesäker på mensen då jag alltid skriver upp när jag får den. bra att kunna gå tillbaka och kolla läget ibland.

efter UL så fick jag BF 16/12-07. så det var knappt ingen skillnad...

sonen kom i vilket fall som den 8/12.-06 pga klåda så det blev igångsättning så jag kan inte säga om datumen stämde eller inte...
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag var på ul i vecka 18 och blev då inte framflyttad utan fick behålla samma datum.
Vid ul:et hade jag ingen kula på magen, den kom ca 2 veckor senare.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

när min barnmorska räknade ut när jag skulle ha så blev det 14januari,vid ultraljudet 19januari,han kom den 15januari.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Blev sagt hos BM att 3 nov var det dax, enligt ultraljud ska det vara dax 30 okt, alltså tillbaka några dagar.

Skriver alltid upp när mensen kommer & hur länge den håller på (typ det enda som jag lyckats komma ihåg att skriva i min kalender)
Nu var jag dock inte helt säker på om jag vågade lita helt på min M-cykel för mensen hade haft sitt eget liv hela hösten (blev gravid i januari)
 
Senast ändrad:
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

I senaste fallet KAN de inte ha haft rätt, för hur katten skulle jag kunnat testa positivt om jag enl de hade ägglossning då?:rofl:

Jag tänker så också... jag kan omöjligt bli framflyttad mer än absolut max 14dagar, om ens det, för jag skulle då inte kunnat testat positivt så tidigt som jag gjorde... Testade mig 3-4dagar efter att jag skulle fått min mens. Visst tänker jag då rätt att max 2veckor tidigare hade jag kunnat få positivt svar? Jag fick vid testtillfället ett STARKT plus.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag blev "framflyttad" en vecka ungefär! :) Då beräknade födelsedatum till 10:e November, innan var det 3:e november.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag hade tydligen ingen koll alls.. Jag var i vecka 14 när jag trodde att jag var i vecka 18... :angel:
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag va beräknad 29:e maj enl mens och blev framflyttad till 6:e juni enl ul. Sagt och gjort, på självaste nationaldagen den 6:e juni kom min dotter:love:
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag var först beräknad till 15/12, på ultraljudet flyttades det till 26/12. Med den logiken kan det bara röra sig om en jungfrufödsel ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 324
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 927
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 972
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp