Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Med dottern blev jag framflyttad från den 25/3 till den 5/4, lite lagom kul.

Var på UL idag och blev flyttad från 4/3 till 6/3. ( egentligen blev jag inte flyttad alls, för bf enligt sista mens va 6/3, men barnmorskan valde att gå efter vul som visade 4/3, så...)
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Min BM sa den 16/12, men vid UL sa dom 11/12. Enligt mina uträkningar så kan inte nåt av dessa stämma ;)
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

jag hade sagt t min sambo att han kommer inte förrän den 19 det e jag säker på(det sa jag vid kl 20:00 kvällen den 14) vaknade den 15 kl 02:00 me svaga förvärkar,han va född den 15,kl 14.45
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag har stenkoll på när jag hade sista mensen, när jag hade ägglossning och även precis vilken dag lillkladden blev till. (Det är inte så lätt att hinna med sånt när man är på bilsemester :angel: )

Enligt tester på olika gravidsajter så blev beräknat förlossningsdatum 2/3 eller 3/3. Vid inskrivningen i v 11 flyttade BM oss till den 28/2 men vid ultraljudet i v 17 blev vi flyttade till 3/3 igen..
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag blev framflyttad 13 dagar. hade bf 15/5 enligt sista mens (8/8). men enligt ul 28/5. Dottern tittade ut 9/6. så jag va gravid nästan en månad extra=)
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Eftersom UL mäter barnets storlek så ska man nog inte stirra sig blind på det datumet. Barn måste ju växa olika pga yttre omständigheter. Eller?
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Ja, och sen tror jag det beror på HUR dom mäter. Alla mäter ju inte exakt lika.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

*KL*

Med 1:an blev jag framflyttad från 30:e december till 13:e Januari och han föddes den 10:e !

Nu vart jag framflyttad från 17 december - 20:e december! Så denna hade jag kanske mera koll eftersom h*n var planerad.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Eftersom UL mäter barnets storlek så ska man nog inte stirra sig blind på det datumet. Barn måste ju växa olika pga yttre omständigheter. Eller?

Men är inte anledningen till att man gör UL just runt vecka 18 att då brukar barnen vara i samma storlek, därefter kan dom växa olika snabbt.
Så fick jag det förklarat av en BM men det kanske inte stämmer?
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

När jag var på inskrivningen så hade jag en otroligt konstig "mens" hade bara vanliga trosskydd så varken jag eller BM trodde de var en mens. Så BF 22/9

Vid första UL så var bebis inte alls så stor som h*n skulle vara och bf blev istället 22/10 vilket även stämmer om man räknar "blodstänket" som senaste mens, vid UL sen i v.19 vart jag flyttad till 28/10
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Men är inte anledningen till att man gör UL just runt vecka 18 att då brukar barnen vara i samma storlek, därefter kan dom växa olika snabbt.
Så fick jag det förklarat av en BM men det kanske inte stämmer?

Precis, vid v.18 så är alla i princip lika stora, men som de även säger vid UL, 2 veckor före eller 2 veckor efter ska man räkna med!
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Har hört att det är vanligt att BF framflyttas när man går på UL - ÄVEN om man har stenkoll på senaste mensdag.

Jag ska på UL nästa vecka... "ska" vara i v17 nu men har inte fått nån vidare kula än.

skulle du inte bli framflyttad så är det helt normalt att du inte fått mage än. ja hade inte heller nån i den veckan utan kom först senare. jag hade ingen stor mage alls under hela graviditeten och ändå födde jag en stor pojke.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

skulle du inte bli framflyttad så är det helt normalt att du inte fått mage än. ja hade inte heller nån i den veckan utan kom först senare. jag hade ingen stor mage alls under hela graviditeten och ändå födde jag en stor pojke.

Okej.
Jag vet ju att det kan vara olika... en del har ju livmodern liggande långt bak, andra långt fram. Enligt BM är ju min bakåtliggande... Iaf vad hon kunde i v11 vid inskrivningen.

En kompis till mig blev skitstor varje gång (hon har tre), så där helt ofantligt stor så man tror att det måste va tvillingar. Hennes livmoder måste ju ligga långt fram!
Sen har jag en annan kompis som inte alls blev särskilt stor... man trodde nästan att det var minst en månad kvar när hon skulle föda. Båda kompisarna har fått normalstora barn.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Okej.
Jag vet ju att det kan vara olika... en del har ju livmodern liggande långt bak, andra långt fram. Enligt BM är ju min bakåtliggande... Iaf vad hon kunde i v11 vid inskrivningen.

En kompis till mig blev skitstor varje gång (hon har tre), så där helt ofantligt stor så man tror att det måste va tvillingar. Hennes livmoder måste ju ligga långt fram!
Sen har jag en annan kompis som inte alls blev särskilt stor... man trodde nästan att det var minst en månad kvar när hon skulle föda. Båda kompisarna har fått normalstora barn.

våra grannar, kompisar och liknande undrade vart f*n han låg nånstans för det syntes ju inte särskilt mycket. han var 53 lång och 4130 g tung. så min kan ha vart långt bak. det syntes inte förrän 4-5 månan på mig ungefär. när ja sa att det bara var några dar kvar till han skulle komma ut så titta dom storögt på mig och sa :va??
han var för övrigt 9 dar sen med att komma ut.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag blev framflyttad 10 dagar el mer i båda mina graviditeter.
Första sonen skulle enl mig komma 20 april, enl dem 30 april, men han kom redan 25 mars...
Yngsta sonen, född 6 sept i år skulle enl mig komma 2 sept, enl dem 15 sept.....
I senaste fallet KAN de inte ha haft rätt, för hur katten skulle jag kunnat testa positivt om jag enl de hade ägglossning då?:rofl:

Det hände min väninna också hon fick barn i v36 enligt BM men i vecka 38 enligt hennes egna beräkningar förtidigt eller inte kan ju diskuteras. Men det är ju lite knepigt när man vet när man testades positivt och BM inte tror på det.

Min mamma visste inte när hon hadde mens senast och vid UL kunde de inte ens säga vilken vecka utan v 19-21 ungefär och då undrar man hur säkert ultraljudet är egentligen när det gäller beräknat datum. Sedan är det ju så att det är svårare att bedömma ju senare UL görs.
 
Senast ändrad:
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag ska på UL nästa vecka... "ska" vara i v17 nu men har inte fått nån vidare kula än.

Jag ska ha före min kompis, och det syntes tidigare på mig och min mage ser större ut än hennes, men när man mäter SF måttet så är hennes mage större än min! Tror även hennes bebis var större vid UL.

Så helt säker på hur stor bebisen är vet man inte först den är ute!
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

*kl*

Bägge mina barn är tillverkade 10 dagar efter mensens första dag i en 28 dagars menscykel = tidig ägglossning är enda möjligheten till graviditet, ändå har jag blivit framflyttad en vecka med bägge enl. UL. Den första är född prick tre veckor före BF enl. UL (två veckor före enligt mens), den andra är född dagen för BF enl. UL. Men eftersom barnen är tillverkade så pass "tidigt" så trodde jag att jag skulle bli tillbakaflyttad några dagar, snarare än framflyttad. Men icke. Jag har fått det förklarat som så att ägget kan dröja innan det fäster i livmodern, så trots att det är befruktat så "startar" ändå graviditeten senare än man tror.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

Jag blev framflyttad 3 dagar vid UL, men Wille föddes 2 dagar för tidigt.
 
Sv: Vid UL - blev ni framflyttade (BF)?

*KL*

Var på UL förra veckan och fick BF flyttad 10 dagar framåt. Jag vet med senaste mens och vet när jag hade ÄL för vi använde stickor...enligt min uträkning är BF 21/3 och enligt BM är det 31/3. Får väl se längre fram vad som stämde bäst! ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 323
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 927
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 972
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp