Vid möte med lös hund...?

Sv: Vid möte med lös hund...?

Nä, du säger "stanna" till din hund, sätter den och går och tar den andra hunden i hampan. Det kräver iofs en del av din hund, men själv tillåter jag absolut inte att andra hundägare slarvar så med sina djur.

Jag brukar alltid hålla mig emellan hundarna och förhindra kontakt, mina är tämligen ointesserade, men de flesta andra hundar ska hälsa på allt som rör sig och det uppskattas inte av varken mig eller mian jyckar.

//E
 
Sv: Vid möte med lös hund...?

deathworship skrev:
Jag vet, det är tydligen så. Det är strikt ägaransvar som gäller så som jag har fattat det iallafall.
Om t ex din hund som är kopplad biter den andra hunden som komemr springande lös så är det du som får betala den andra hundens veterinärräkningar.
Helt sjukt egentligen. Eller man ska kanske säga tragiskt att andra får lida för att vissa tror dom har koll på sina hundar.

Enligt samtal med polis så ja, det är strikt ägaransvar, även för kopplade hundar. MEN: Om du har din hund i koppel, och den skadar den lösspringande hunden skulle du med största säkerhet inte få betala för veterinärkostnader etc om du "satte hårt mot hårt" och gjorde saken till en rättsfråga.
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 540
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 208
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag har lessnat på mina svärföräldrars hund och dennes totala oförmåga att läsa andra hundar. Hon är en tik, jämnårig med vår tik (det...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 202
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp