vid kattköp...

Sv: vid kattköp...

Ja du har ju redan fått expert råd!:D

Men ville bara berätta, TOPS, är fasiken helt beroende framkallande tydligen..
Min sphynx, klättrar upp i badrumsskåpet och river runt bland sminket för o hitta dom små pinnarna!! Helt tossig i dem!
Jag höll på o få lätt hjärnblödning på henne när hon hade lyckats få upp badrumsskåpet, och hittat källan.. Jag hade söndertuggade tops på hela nerevåningen när jag kom hem..
(plus två total demolerade toa rullar..:crazy: )

Det är härligt att ha katter. :D:love:

Ja just det, sugrör stjäl hon fräckt ur glasen på tv bordet snabbt som attans när jag är uppmärksammad på något annat hehe:angel:

ikväll kommer han! :banana::banana:
o om en timme ska jag iväg o köpa allt nödvändigt!:) (än en gång, tack för all hjälp!)
btw... går det att lära en vuxen katt att gå i sele/koppel?

Ja, det gör det.
Dock brukar det se ut såhär några gånger i början, katter har en förmåga att välta och "dö" när dom får sele på sig:

http://www.youtube.com/watch?v=KCx8k1jjqLk&feature=channel_page

Sen ser det oftast ut såhär :D
http://www.youtube.com/watch?v=L2fJlyDS2KE&feature=channel_page

Angående maten så håller jag med dom flesta. Tar man sig en titt på innehållet på t.ex Royal Canin (som jag har gett i 9 år snart) så är det rätt uselt för att kosta det priset. Dom gör generalfelet, stoppar i massor av spannmål och kolhydrater för att fylla upp det på ett billigt sätt. Billigt för dom, dyrt för oss som har en fet katt att banta ner sen med diverse olika dietfoder.
Jag ger nu Olivers, men det finns fler foder som är mycket bättre än RC. Orijen, Eukanuba osv.

Senast ändrad:

ikväll kommer han! :banana::banana:
o om en timme ska jag iväg o köpa allt nödvändigt!:) (än en gång, tack för all hjälp!)
btw... går det att lära en vuxen katt att gå i sele/koppel?

Vad roligt:D

Om den kan lära sig att gå i koppel beror på katten, endel fattar direkt medans andra bara lägger sig ner och ser allmänt vilsna ut:crazy:

Låt den boa in sig först så den känner sig trygg med dej och sitt nya hem och sätt på selen korta stunder i taget så att den vänjer sig vi den först innan du provar att gå ut.

Jag har haft katter som nästan flyger i selen själva när de fått syn på den, katter som vägrat röra sig ur fläcken, och katter som desperat försökt ta sig ur den. Så alla varianter finns och du lär snabbt märka till vilken kategori din tillhör.

självklart kommer det gå lugnt allting, han får landa ordentligt och jag tänker inte tvinga honom till nånting :)
vi lärde våran gamla katt gå i sele...han...ja han hade inte allt för kul i början, men det gick bättre o bättre, o han var sååå fin i sitt rosaglittriga sele :angel:

nu är han här :banana::banana::banana:
ligger under sängen och trycker, stackarn...hoppas han kommer ut när han blir nödig bara :o

Släck gärna ner och ha en mys pys kväll, med tvn på låg volym.
Skicka under en tallrik med lite mjukmat och ställ en låda nära soffan i ett undanskymt läge.
Och vänta. :D

Jag släpper alltid ner nya katter direkt i lådan när de kommer hem, så vet de iaf vart den finns innan de har hunnit kolla läget med resten av huset.

han är borta :eek: jag har letat överallt, men han finns fasen ingenstans :confused::cry: han var framme o kikade 2 ggr igår kväll o han är inte under sängen nu :(

Så länge inga dörrar och fönster har varit öppna, så finns han där någonstans.
Katter har en förmåga att hitta de mest märkliga ställen att gömma sig på.

Hur går det liten_virrig, har du hittat honom?
Under badkaret är en bra gömma för katter annars.

nä ingen katt :( och inget badkar heller så där är han inte...hoppas han kommer fram ikväll så jag åtminstone vet att han lever :eek::cry:

Du ska se att han dyker upp!
När jag hade två nya katter försvann de precis som din. jag hittade dem under sängen (alltså det är ingen säng med ben, utan en som står på en "tät"slutande sockel) sent på kvällen efter mycket oroliga timmar! Det är fortfarande ett mysterium hur de klämde in sig där. Annars kan de gå in i garderober och stänga efter sig, så leta där! hoppas han dyker upp snart!

Ibland kan de klättra in i lådor bakifrån, om det inte är ett bakstycke tätt bakom lådan. Jag har sådana i badrummet, gissa om jag blev förvånad när jag drog ut lådan och det låg en katt där... Katten kommer snart fram, skall du se, de är duktiga på att hitta gömställen.

hoppas ni har rätt :cry: men han måste ju äta :eek: han har inte ätit sen han kom, för ett dygn sen...

Kolla inuti din soffa om det går att krypa in i den eller andra möbler.
När vårat brittiska korthår på 5 månader (ganska stor alltså) kom hem till oss så försvann han efter några timmar, vi letade över allt och till slut så hittade vi honom inuti soffan, i ett ihåligt armstöd. :eek: Hålet var verkligen jättelitet så det var ett mysterium hur han lyckades klämma sig in där, än värre var att han inte kunde ta sig ut själv. Efter att ha övervägt om att vi skulle bända isär och förstöra halva soffan så prövade vi först att dra honom ut, i baktassarna. :( Inte så skönt för honom men ut kom han oskadd och utan att gnälla och efter det tejpade vi igen båda hålen till armstöden med kartongskivor.
Kanske något liknande hänt din kisse? Men han är förhoppningsvis liten nog att ta sig ut själv på eget bevåg.

Okej, om du är jätte orolig, bjud hem en nyfiken och snäll vove, sätt er i soffan och vänta..
Även om hunden inte är tränad i sök, så kommer den garanterat sniffa runt lite och leta på egen hand när den blir lite uttråkad på er. :D
Den kan ge er en hint om vart misse gömmer sig iaf. :laugh:

Kolla igenom alla köks skåp, även de högst upp, kolla även i alla ev. ventilationer och så, oftast tar de sig högt upp om de kan.
Annars, släck ned överallt och stäng av alla apparater som låter, kanske vågar han sig fram då.
Om han sitter fast någonstans så kommer du höra honom när allt annat tystnar, de brukar göra lite klagande läte då, det kan låta nästan som spädbarns gnäll.

Att han inte har ätit sedan han kom är inte så konstigt, vissa tar det någon dag för innan de vågar.
Ställ ut vattenfat lite varstans så att han iallafall dricker även om du inte ser honom.

När du hittar honom så sätt dej en bra bit ifrån och bara prata med lugn snäll röst, försök inte ta honom, om han är van vid människor sedan innan så kommer han fram förr eller senare.

En omplaceringskatt vi har tog det två dygn för innan han vågade sig fram, men jag visste iallafall vart han var.

Håller tummarna för att han kommer fram snabbt.

En gång försvann min katt för mig.. Hittade honom under ett minimalt skrymsle under min byrå.. Katter, dom kan dom..

Snart ser du han hon komma krypandes längs golvet :)

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 551
Senast: cirkus
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 297
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar