vid kattköp...

Sv: vid kattköp...

visst är han :love:
idag kom han ut vid 20.45 istället för 22.30 + att lampan var tänd, annars har han bara gått fram i mörkret (fast jag såg honom ändå inte förns huvudet stack fram breve soffan, jag blev jätterädd :D)
o så kommer han farandes när jag lockar på honom...jag tror jag har hittat den rätte! :love:

iiih han är så underbar min skrutt! så glad att jag fann honom! :banana::bump::banana::bump:
imorse var han ute, han kom ut igen vid 18 tiden och han är verkligen huuuur gosig som helst, precis det sällskap jag behöver just nu! :love:
tänk att en kisse kan betyda så mkt på så kort tid :o

Hur man får katt att använda klöspelare vet jag inte eftersom våra inte har nån (dom är ju utekatter och har fullt med "klöspelare" ute :D)
Men jag vet hur det känns när en katt försvinner i huset och det är stort omöjligt hitta den.
Passade mammas katt en gång och han lyckades försvinna, fanns absolut ingen stanns. Till slut hittade vi honom inne i en ihoprullad heltäckningsmatta som låg bakom vår säng :rofl:

Grattis till kissen Liten, han såg jättesöt ut

tack :)
jaadu, katter är roliga o finurliga djur :D
tsss min satte sig på bakbenen o spanade förut...såg jätteroligt ut, typ såhär

surikat.jpg

:rofl:

Prova att visa honom genom att "klösa" själv på den. Kattmynta är också bra, det gör den mer inbjudande. Det finns kattmyntespray att köpa i zooaffärer. :laugh:

Vansinnigt söt är han! :love:

Kattmynta is da shit!:D
Testa med bara lite först, kan hända om man tappar burken att katterna beter sig väääldigt roligt hela dagen, och dagen efter.. :o

kattmynta - bra idé! :banana: undrar om brorsan har lite så jag kan låna en gnutta...ska fråga :D
han är framme mer o mer nu, jättegosig och pratsam har han blivit! :love::love:

han är jätteduktig nu! var framme hela helgen trots att det var lite fest (3 pers) o igår gosade han t.om. med min kompis:)

MEN! jag får honom inte att använda klösbrädan o kattmynta bryr han sig inte om...finns det nåt man kan göra? så länge han klöser på trasmattorna är det lugnt egentligen men värre om han börjar klösa på väggar:(

som det är nu brukar jag ta bort honom till klöspelaren när han börjar klösa på mattan men det går liksom inte in :(

Börjar han klösa på väggen så ställer du bara klöspelaren där.

Mina tre är väldigt duktiga på pelarna som tur är :eek: Men de gillar soffan också.

Men jag har även en sådan klösbräda i "papp" som är fylld (eller var) med kattmynta, en sådan borde du kunna lägga på mattorna så kanske han väljer den istället?

Allt går kanoners! Han är mysig, social, kelig och ett alldeles toppensällskap för mig! :love:

MEN...vattnet?! Han har nu i en vanlig "matskål" och han verkar typ...hälla ut det...det försvinner på en gång :crazy: har 2 små frottéhanddukar vikta under vattenskålen och ja, de är ju dyngsura.
Så jag undrar om det finns något bättre att ha vattnet i? Eller något bättre att ha under som tar upp allt vatten så inte golvet blir förstört? :crazy:

Detta märkte jag igår, så det har han börjat med nu...innan har jag bara behövt byta dagligen, aldrig fylla på...

För övrigt har jag lärt mig klippa klorna själv nu :banana: Det var inte så läskigt :D

En matbrcia eller varför inte lägga ut lite vaxduk?
Finns jua s balla mönster på dem nu för tiden. :D
Jag har en svart med vita döskallar på matbordet. :o:D:angel:

Vad har du för vattenskål? O du har en i plast, prova gärna en skål i lite mer tyngre material. Plastskålar rör sig gärna eftersom de är lätta och då blaskar vattnet lätt.
Blev mycket bättre så fort jag hade keramikskål.

En sådan lätt i plast ja, du har nog rätt i att det vore bra med en tyngre :D
Och så något underlägg för säkerhets skull :idea:

Allt har gått bra...fram tills nu!!!
Jag upptäckte att han kissat på mattan! VARFÖR?!?:cry::cry::cry::crazy:

Det kan ju tänkas vara UVI. Hur har kisseriet varit senaste dagarna? Hur mkt kissade han på mattan?

Eller någon protest för att jag var borta från lördag f.m. tills sent på natten...jag vet inte. Kanske tycker han jag är borta för mkt? :confused:
Mattan är slängd i alla fall, får se om det händer igen...

Vilka är tecknen på UVI?

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 551
Senast: cirkus
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 297
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV