Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min ålder, och även en del andra komplikationer. För att stilla min oro funderar jag på om det är värt att besöka en privat mottagning för att göra viabilitetsultraljud. Jag vill "bara" få veta att allt är som det ska, få se det lilla hjärtat slå, och få det svart på vitt att vi har ett litet Pyre på tillväxt där inne
Har någon här gjort detta? När, i sådant fall?
Jag har letat efter olika mottagningar inom någorlunda rimligt avstånd, och ser att vissa gör viabilitetsultraljud från v. 6+0, andra inte förrän från v. 8+0. Hur vet jag vilket som är "bäst"? Jag vill naturligtvis få se Pyret så snart som möjligt, men jag vill ogärna lägga både tid och pengar på resa och besök för att sedan kanske få höra att det är "för tidigt" och att vi behöver boka in ett nytt besök om ett par veckor för att säkert kunna se om allt ser ut som det ska.
Har någon här gjort detta? När, i sådant fall?
Jag har letat efter olika mottagningar inom någorlunda rimligt avstånd, och ser att vissa gör viabilitetsultraljud från v. 6+0, andra inte förrän från v. 8+0. Hur vet jag vilket som är "bäst"? Jag vill naturligtvis få se Pyret så snart som möjligt, men jag vill ogärna lägga både tid och pengar på resa och besök för att sedan kanske få höra att det är "för tidigt" och att vi behöver boka in ett nytt besök om ett par veckor för att säkert kunna se om allt ser ut som det ska.