Vi spelar Howrse TVÅ...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

btw.. hur blir man vän med någon i spelet, jag har inte lyckats klura ut det än. är på mål 37 där jag ska bli vän med någon.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Om du kollar där uppe så ser du en flik där det står 'Vänner' gå in där så står det Lägg till en vän :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

-kl-

jag måste va lite efterbliven eller nått, men jag har kommit till uppdrag 13. Det står "Du har matat Whitelook två gånger: en gång med foder, en annan gång på ängen. Din häst kan därför ha ätit för mycket!" och sedan "Ange mängd foder som ätits av Whitelook idag: Ledtråd: i Matningsavsnittet.

Ööh.... Har klickat på allt och gissat på allt, men jag fattar inte vad jag ska svara. Någon som vet?:angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

14e betäckningen och har ännu bara fått 1 föl.
För mig är den 10e betäckningen och ännu ingen enhörning. helt jäkla otroligt
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

4:e försöket och ingen enhörning *suck* :cool: vi får hoppas på bättre lycka nästa gång...
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Nej, är det 18.23? :confused: Jag fick tag på en enhörning för ett par timmar sedan, och tänkte betäcka idag, men jag trodde att det var 19.23...? :(
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

awh :(
nej, det är 18.23 - det står även på infon på enhörningen (trycker på frågetecknet efter kännetecken/genetik/bonus)

nu får jag ta det lugnt ett par dagar med enhörningen.. har tagit ut så många åldringspoäng nu >.< Hade tänkt vänta ett tag till, men så såg jag att en hingst var ute för betäckning, så vågade inte chansa att vänta :P
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

"Enhörningar
Enhörningar är mycket sällsynta och förökar sig nästan som vanliga hästar.

Enhörningsföl föds endast om ett enhörningssto betäcks av en enhörningshingst vid 06:23 och 18:23 (Speltid). Tänk på att detta är tiden som visas högst upp till höger och inte tiden i din hästs historik. Föräldrarna måste vara av samma ras. Tänk dock på att även om dessa villkor uppfyllts kommer du bara att ha en sjättedels chans att få ett enhörningsföl"

på svenska sidan är speltiden 18:45 just nu
på engelska sidan är speltiden 17:45 just nu (och där blir det 19:23 i vanlig(svensk) tid som man får betäcka)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Attans! Aja, det kommer en ny dag imorgon. Vabbar med sonen imorgon, så risken finns att jag är vaken 06.23. :D Hade nog blandat ihop tiden med engelska sidan.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Gah!!
Jag håller på att packa ihop min lägenhet och missade att betäcka, med 10 minuter!! Blev så sur så jag fortsatte packa tills nu. :grin:
Nytt försök i morgon!
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

KL

Tänkte att det kanske kan vara roligt för någon att ha lekschemat som gör att hästen får +1.2 GP.
8 månader
Vatten, morot, rykta
1 timmes lek
Ge hö (ge 1,5 kg mer än vad som står)
Box: 3 timmar
Saltsten
7 timmars lek
Klappa
Rova eller morot

10 månader
Vatten, morot, rykta
1 timmes lek
Ge hö (ge 1,5 kg mer än vad som står)
Box: 2,5 timmar
Saltsten
7 timmars lek
Rova
1 timmas lek
Klappa

1 år
Vatten, morot, rykta
1 timmes lek
Ge hö (ge 1,5 kg mer än vad som står)
Saltsten
8 timmars lek
Klappa
Rova eller morot

1 år, 2 månader
Vatten, morot, rykta
1 timmes lek
Ge hö (ge 1,5 kg mer än vad som står)
Saltsten
9 timmars lek
Rova eller morot

1 år, 4 månader
Vatten, morot, rykta
1 timmes lek
Ge hö (ge 1,5 kg mer än vad som står)
Saltsten
10 timmars lek
Klappa
Rova (+ morot)

1 år, 6 månader
Vatten, morot, rykta
1 timmes lek
Utfodra (ge 1,5 kg mer än vad som står)
Saltsten
10 timmars lek
Rova
2 timmars lek
Morot
Klappa
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

*kl*


Ååååh är 3 vinster ifrån att fullbluppat mitt ena shettis sto. Sen har jag tre fullbluppade ston i shettisavel, eller jao 2 men har en hingst som ska få en blixt.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Sådär nu var hon fullbluppad och betäckt med en hingst som var förutbestämd. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Någon här som har ett shettis sto som vill betäcka med min shettishingst med GP på 356,50 och 100 i BLUP?
Kostar 1000 e för bukare och gäller endast i morgon under dagen för sen får han en blixt och blir ett sto.
Samma betäckningar ligger ute på offentliga listan men för 1500 e.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Caboose - behöver du din box hos mig mer?
Kan sänka färdigheterna så du får in en häst i den om det behövs. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp