Vi spelar Howrse TVÅ...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Beror på GP:n jag har betalat så mkt för en fjordbetäckning.

När blir hästarna så gamla att de bara behöver klappas, vattnas och stå i hagen hela dagarna?
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jamen dåså, då hoppas jag att det finns fler som du! :) Min hingst har 353,99 i GP, hojta om du vill ha en lite billigare betäckning så kan jag fixa det. Bästa fullt bluppade hingsten ute nu har 351,3 i GP. :cool:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

KL

Första Ufo:t fångat!!
Har dessutom akorderat in mina tre föl, alla fick morötter, till och med kanin till en!:D
När kommer Fölleks-målet, nån som vet?? Vore ju trist att precis lekt klart dem när det kommer...
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

*halvt kl*

Min (svenska) Snow har visst vunnit en massa tävlingar över din Lavin i dag... :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

*kl*

Woho, min Dapple är tredje bästa shettisen i GP i spelet och hon har bäst GP på trav av alla! :D

Fick ett mail där en ville köpa min Snow eller Oliwa eller snarare tyckte hon skulle få köpa nån av dom! :p
Förklarade att snow inte går att sälja och oliwa egentligen inte är till salu men kan tänka mig att sälja för rätt pris. :p

Haha Oliwa är ju min start häst, visst filosofens sten och så men varken megaduktig i tävlan eller avel längre - jag behåller henne mest för hon var min första häst. :p
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

En av de största nackdelarna med svenska sidan - man måste i princip välja tävlingar med divines i vilket gör att Snow/Mist är ohotade och det är jävligt drygt att bluppa unghästar. :grin: Dock hade jag redan fixat alla 20 vinster imorse så nu skiter jag i om han aldrig mer vinner en tävling, huvudsaken är att hästarna drar in pengar på placeringar...
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

KL

Hur är det nu med hästar för pass, ska man låta dem självdö eller ska man skicka dem till himlen efter en viss ålder?
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Håller helt med dig, är megadrygt att bluppa unghästarna när dom inte kan vinna några tävlingar. :(
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Ja, sen mist och snow kom in i spelet har det verkligen blivit drygt med vinster. Men ibland funderar jag på hur det fungerar - jag kan anmäla min Snow, som har 100 i färdigheter i allt utom trav och snabbhet, till lopp där nivån är ställd på 50%, hur är det möjligt? Givetvis anmäler jag till de lättaste loppen jag hittar, struntar ju fullständigt i om det är mer pengar i ett annat lopp... Min Mist, som är så där "halvbra på allt" brukar jag kunna hitta lopp som är satta till 20-25%! Det är lite miffo egentligen tycker jag!
Jag anmäler nästan alla mina unghästar till lopp där det är reserverat till rasen, tycker de har större chans att vinna då än att ställa upp i "allmänna" lopp där mist och snow härjar vilt.
Det är dåligt att man inte kan utesluta divines från lopp, precis som man kan reservera för en specifik ras eller för just divines så skulle man kunna göra så att de inte kan starta i loppen. lite irriterande. Dessutom så har jag svårt att hitta lopp till mina divines oxå, alla öppna lopp är ju redan anmälda av andra divines!

Oj vilket långt, invecklat och klagande inlägg det blev. :D:angel: Sry för det!! :grin:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jag betäckte med en 100 bluppad 352Gp senast igår tror jag :) Men jag lånar gärna din hingst till nåt av mina ston när de har lite bättre blupp :D För min Shai'tan har för låg GP för dig nu va?
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Ja jag sätter också helst hästarna i ras-tävlingar, dessvärre finns det knappt några för fjordingar. :(
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Föllekarna är på mål 67 ;)

Aja, då lär jag inte hinna dit, får satsa på andra föl där, men kan ju öva på dessa:D

Hittade Objectives-listan på engelska, och insåg att mitt nästa mål blir att skicka en häst till himmelen:cry:
Har översatt listan och lagt upp den på min sida...

MissD: Jaa... Själv försöker jag hålla mina Divines till de reserverade loppen för "rasen", men ibland struntar jag i det.
Anmäler aldrig mina "normala" hästar till ett lopp där en divine redan är anmäld, vill helst vara sist att anmäla så jag vet att ingen divine blir med...
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Näe, jag inavlar friskt med mina egna just nu. Sonen fick betäcka morsan och hans avkomma kommer betäckas med farsan... :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Här med!
Dapple är resultat av en dotter-far betäckning.

Man få ta till dom medel som krävs när man vill vara med i ligan för bästa GP.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

KL

Är det nån härinne som köpt en kapplöpningsbana? Kan det verkligen löna sig? Den största kostar ju 80 000e, känns som att det lär ta tid att få ihop dom pengarna igen. Vad tjänar man per lopp?
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Tävlingar höjer väl bara prestigen, eller? På de vanliga tävlingarna får man ju inga e till ridcentret från tävlingar iaf. 80K tjänar man lätt ihop om man har stora ängar och lin eller rovor, men om tävlingarna inte ger mycket till centret känns det ju onödigt!
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Apropå fjording så köpte jag precis en fjording på engelska sidan, med en MTM sadel, för 16 614e, tyckte jag var en bra deal, fjordingen i sig är väl inte mkt att hänga i granen med sina 341,11 i skills och 517,30 i GP. Men med tanke på att sadeln kostar drygt 34 000e att köpa så kan jag sälja den och gå med vinst. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp