Lilljessicah
Trådstartare
Sv: Vi som tränar/tävlar Lkl 3 och Elit!
I tanken stannar jag innan jag har vänt, vilket utifrån ses ungefär som att jag tex i en höger-halt vänder min högerfot och stannar där, och så får vänsterbenet komma efter att jag stannat. Förstår du hur jag menar?
Idag har vi haft en genomkörare med rutan (bara springa, stanna och ligg), metallen, hoppapport, ink m ställande och en massa fotgående. Han var sjukt taggad vilket resulterade i kass position. Brukar åtgärda det genom att kasta godis bakom oss vid klick, men i ridhus funkar det inte så bra.
Har fått problem med vänster och höger halt, i höger hinner han inte reagera på att jag stannar, utan får backa tillbaka, och i vänster sätter han sig snett (bort från mig). Samma gäller i vädningar på stället.
Nån som har nåt bra tips på hur man förbereder på att det är halt och inte fortsatt marsch?
I tanken stannar jag innan jag har vänt, vilket utifrån ses ungefär som att jag tex i en höger-halt vänder min högerfot och stannar där, och så får vänsterbenet komma efter att jag stannat. Förstår du hur jag menar?