Vi som tränar/tävlar Lkl 3 och Elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar/tävlar Lkl 3 och Elit!

Jag skulle nog stalla honom pa en matta sa golvet inte ar sa halt, innan jag okar avstandet.

I dag har jag lyckats fa Mandy att ga snett pa sina "ga ut" igen.:cool: Jag maste ju fa henne att tanka lika dant hemma sa vi kan fixa det. (Jag kallar bara tillbaka och tar nagra steg frammat sa det blir lite lattare, matar nar hon springer till ratt stalle och gor om fran dar vi ska borja igen.) So far so good. Nu stannar hon upp lite och det syns hur osaker hon blir ... sedan nar vi fixat sa hon gar ratt blir hon desto gladare och rusar i vild gallop dit hon ska.:laugh:

kl

Ännu ett mörkt fjärrklipp från oss. Ignorera början, han låg på sidan med bakbenen. Fokus på bakåtsitt ikväll. Glömde mattan under bakbenen igen så man ser att han glider lite, skärpning matte!

Bakåtsitt

Ja, sen kommer ju den roliga biten. Nöta avstånd...;)

Idag är liten vit inte jättepopulär. La en platsliggning i ridhuset och han la om sig flera gånger och låg och pep trots medhjälpare som röt på honom. Vet inte hur jag ska få till den jäkla platsliggningen.

Känns inte bättre av att få kommentaren "jamen, ska du inte lägga ner lydnaden med den, du har ju en så mkt bättre hund" till det hela :(

Kan tillägga att resten av momenten vi körde idag kändes riktigt bra :)

Ja nu står jag på 4-5 meter så det saknas ju en bit. ;)

Va trist med platsliggningen och den helt onödiga kommentaren. Det grejar ni!

Jag funderar på att börja med hakan-i-backen. Mest för att det känns som jag har provat allt annat. Han är INTE osäker. Snarare skitsur, och envis. Har man lyckats få mattes uppmärksamhet nån gång SKA det gå igen!

h-i-b borde ju hindra honom från att lägga om (och sätta sig, men det är snart ett år sedan han gjorde det, så jag anser det som "borta"), men det lär väl inte hjälpa med ljudandet :confused:

Istallet for att bli ledsen over komentaren, se till att motbevisa.
Jag var tvungen att borja om med IPO med min tjej darfor att en tranare inte kunde "fa till det" med Mandy och forklarade for mig att "hon inte ar hund nog". Nu tranar vi for en annan som helt har lagt bort "defence" traning och tranar pa "play" drive och hon ar hur duktig som helst.:laugh: Om nagon sager att vi inte kan maste det ju bevisas att vi faktisk visst kan.:p

Haha, du har så rätt. Sitter redan och finular på sätt att träna.

Jag tycker jag har bevisat en hel del genom att ta mig till trean med en jappe.

Sen ser man tjejen som tävlar elitlydnad med sin pappis, och sen är man nere i skorna igen :D

Det ar en som tavlar i 'elit' med en Jappe har.:D De ar jatte duktiga, sa visst gar det. Plus en som kommit till motsvarigheten till LK3 med en shih tzu. Jag tittar pa dem och gar hem och tranar mer. Om de kan vore det val attan om jag inte skulle fa ihop det ocksa.:p

Ja det GÅR ju bevisligen!

Tycker nästan lite synd om kelpien där "det bara ska funka". Ibland glömmer man att även såna hundar behöver stöttning här och där.

Har lite problem med det där.. Kelpien får för stora krav, och jappen får belöning för "gott försök" :grin:

Sådär fina bakåtsitt vill vi också ha!!! :)

Ibland går det men oftast inte, alltid någon decimeter fram... Tur att vi har vintern på oss att fixa och trixa inomhus :)

Fick äntligen till några klipp...

Sitt-stå-sitt (och något ligg...) Ignorera bakgrundsmusiken, har tv:n på :)

http://www.youtube.com/watch?v=fCfjSxlirAU

Lite fritt följ på promenaden...

http://www.youtube.com/watch?v=6FhJUNMyGKc
Kommentarer: jag går tveksamt, böjer mig över honom med axeln, böjer händerna på något konstigt sätt...etc etc :) Fick kommentaren häromveckan att jag är ett levande dk :P Mycket att jobba på :)

Rutan, tvåans iof men den hamnar här ändå...
http://www.youtube.com/watch?v=HTch2Eg-Umk

Och en söt-video ;)
http://www.youtube.com/watch?v=0dqfl-BR9D4

Håller med föregående talare, härlig attityd!

..Och så snygg!:love:

+ Lilljessicah

Tack :) Ja han är en pärla min lilla solros!!

Här är kommer skiftena ligg-stå-ligg

http://www.youtube.com/watch?v=ZXLzGfdYNlc

Problemet jag får när jag gjort några skiften ligg-stå-ligg så lyfter han alltid rumpan så fort jag blandar in sitt...men det kanske kommer med rutin... Är ju fortfarande under inlärning och jag står fortfarande bara en/ett par meter ifrån...

Vilken snygging ... och duktig ar han ocksa.:laugh: Jag tror jag ska se om jag kan fixa en video pa oss ocksa ...

Heh ... Nu fick ni mig att ta min forsta video med min D7000 kamera:D Nu ska jag bara forsoka fundera ut hur man far den fran IMovie till You Tube:angel:

Kul ar i alla fall att jag ser precis vad jag behover jobba mer pa ... Det blir mycket mer 'movies' ar helt klart.:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
169 606
Senast: lillebill
·
  • Låst
Hundträning Jag tyckte att tråden för lydnadsettan var ett jättebra initiativ så här kommer en tråd för oss som är i Lk2 Kopierar också en del av...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 238
Senast: lillebill
·
  • Låst
Hundträning Jag tycker om den här sortens trådar så varför inte ha en för brukset också :) Delade inte upp det i alla grenar, tycker det är kul att...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
162 645
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar