Förutom i rapport på sträckan väl?
Nä, inga skott där heller. Appellen prövar inte skott alls
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förutom i rapport på sträckan väl?
Jag hade en diskussion om detta med en vän och hade för mig att jag hade fel då (trodde inte det var skott), men minns nog fel!Nä, inga skott där heller. Appellen prövar inte skott alls
Jag hade en diskussion om detta med en vän och hade för mig att jag hade fel då (trodde inte det var skott), men minns nog fel!
I samtliga klasser (utom appellklass) ska ca 30 m vid sidan av rapportsträckan nnas två skyttar utplacerade. Då hunden passerar ska de avlossa ett skott vardera. Skyttarna måste under hela provet vara placerade på sträckan A-B.
Då hade jag rätt sist, yes!
Alltid!Hahaha, det är GOTT att ha rätt !
Spår och upplet idag, i superfint väder ! Och bägge hundarna var sååååå duktiga !
Men, ni skulle ju komma och tävla på Guldhunden så jag fick se er igen! Fy på er och överge på det sättet
Jag veeeet, planen var bruks - och lydnadstävlingshelg i Kalmar!! Men så la mitt jobb in en obligatorisk utbildning, så vår sen länge planerade helg försvann ! Då får man göra det bästa av situationen hemmavid istället !
Jag har ju sagt hela tiden att sök är bästI helgen var vi iväg på sökkurs, och det var SÅÅÅÅÅ kuuuul !
Vi var 4 nybörjarekipage som körde två pass var lör-sön, och hade nya rutor varje gång. Pu var asduktig, gick ut rakt och fint på figgar, markerade fint (ibland lite trög på att ta lösrulle från figge, men det är typ andra gången vi tränar med rullar ) gjorde jättefina framslag hela tiden och gjorde fina påvis ! Det hon var "sämst" på var som sagt att ta lösrullen direkt, och att hålla dem hela vägen in till mig. Inte precis stora problem alltså, så himla skönt när helheten är bra och det bara finns detaljer som behöver bli bättre ! Och fjärde och sista passet på helgen så höll hon rullen ända in i hand alla fyra skicken !
Vi fick tredje passet (alltså gårdagens första pass) filmat nästan allt . Sökfilmer rätt ut i tät terräng är kanske inte det det mest spännande att titta på, men jag tycker det är skitkul att se lite av hur Pu jobbar, och så kan man ju njuta av att titta på älvlika jag som så himla lätt och nätt skuttar fram i terrängen på påvisen.... Eller inte ! Det är även detta pass hon får sin första heldolda figge i låda och klarar det galant
GUD vad sök är KUL!!