Jag har räknat med att det tar en månad efter förlossningen innan jag kan gå ordentligt, så slipper jag förhoppningsvis bli ännu mer frustrerad över att känna mig så handikappad. Jag trodde aldrig jag skulle sakna att gå hundpromenader så mycket som jag gör! Jag har en runda som är 500 m eller 1 km beroende på hur mycket foglossning eller förvärkar jag har, och de dagar jag orkar gå 1 km så är det verkligen helt underbart! Jag får också konstatera att jag är väldigt glad att jag inte har en stor och ouppfostrad hund nu, kelpiesarna har verkligen varit jättesnälla mot mig trots att de tillbringar en stor del av promenaden med att sitta och vänta på att jag ska hinna ikapp dem. Ordet snigelfart har fått en helt ny innebörd känner jag, rör mig ungefär lika fort som min mormor och hon är nästan 90...Min sele är från 3,5 kg har inte testat än, kroppen blir trött fort av även korta promenader den här veckan!
Men visst ska det bli en hundnörd. Han har ju redan ett gäng fyrbenta barnvakter.
Jag såg förresten att en bekant använde en biabädd till att ha bebisen på när den kan sitta men inte så stadigt än. Lätt att det ska användas här också