Idag har jag och @Lejonelle varit i skogen och spårat med våra odjur. Jag är jättenöjd med min grabb som gick ett långt spår på ett jättefint sätt. Andra spåret var han väldigt trött i huvudet men löste det bra till slut. Har en trött hund nu! Jättekul och nyttigt med ny spårläggare och att öva sig på att lägga spår till andra. Kul förmiddag i skogen!
Ja det var verkligen kul, ett stort tack till dig @inverterad ! Och ber om ursäkt att jag gav mig av hals över huvud - jag hann faktiskt både duscha och äta lunch, men tänk att tiden alltid går så fort när man är i skogen!
Min hane fick först ett kort lätt spår med godisburk i slutet som han tog väldigt enkelt så vi gick direkt på det lite längre spåret. Där startade det bra men sen virrade vi till det vilket senare fick sin förklaring när vi gick rakt på en familj som höll på att hämta sig en gran precis vid spårslutet.
Jippie fick ett lite längre spår med längre liggtid och jag hade expanderlina på henne vilket nog mer förvirrade än hjälpte. Bättre att låta henne gå ut i hela linan. Hade leksak på mitten och det ska vi inte heller ha, för då trodde hon att det var klart. Lite krångel där men sen kom hon på det igen och hittade sitt lammben på slutet.
Väldigt nöjd med båda hundarna som nu får ligga hemma och gotta sig medan jag är på mitt jobb och sjunger adventskonsert.