Är också tävlingssugen och ska tävla rapport snart med Toka. Med Freddie blir det lägre spår till våren förhoppningsvis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nytt försök i högre spår och idag gick det vägen. Inga strålande poäng på lydnaden men specialen var bra så det räckte ändå . Nu satsar vi på lydnaden i vinter och vår, och jag ska försöka få ihop det med att bli mamma. Så det var skönt att ha det avklarat nu i höst!
Grattis!Nytt försök i högre spår och idag gick det vägen. Inga strålande poäng på lydnaden men specialen var bra så det räckte ändå . Nu satsar vi på lydnaden i vinter och vår, och jag ska försöka få ihop det med att bli mamma. Så det var skönt att ha det avklarat nu i höst!
Vilket bra initiativ med faddrar! Hoppas det hjälper er framåt i träningen.Jag är typ hög på hundträning (efter att ha varit allmänt nere och grinig innan).
Min klubb har börjat med "faddrar" för nybörjare inom brukset, jag nappade så nu ska vi få lite hjälp med spårandet. Känns bra! Ska ut och spåra imorgon och har mest pratat ihop oss idag.
Sen körde vi ett litet lydnadspass, kan konstatera att fotgåendet har fått MYCKET bättre fokus på sistone, "bara" positionen vi kämpar vidare med. Bättre förståelse för att blicktapp är fel också.
Lite tjorv med ingångar i inkallningarna men ställande och läggande gick fint och en del välbehövlig passivitetsträning kring springande hundar hann vi med också.
Och framförallt- framförgående! Sjukt bortprioriterat moment för oss fortfarande men nu börjar det faktiskt likna något i alla fall. Det har varit sånt moment som verkligen har känts omöjligt (mest för att jag har varit osäker på upplägg och målbild) så det känns riktigt bra.
Låter ju jättebra! Vad kul att det går framåtJag är typ hög på hundträning (efter att ha varit allmänt nere och grinig innan).
Min klubb har börjat med "faddrar" för nybörjare inom brukset, jag nappade så nu ska vi få lite hjälp med spårandet. Känns bra! Ska ut och spåra imorgon och har mest pratat ihop oss idag.
Sen körde vi ett litet lydnadspass, kan konstatera att fotgåendet har fått MYCKET bättre fokus på sistone, "bara" positionen vi kämpar vidare med. Bättre förståelse för att blicktapp är fel också.
Lite tjorv med ingångar i inkallningarna men ställande och läggande gick fint och en del välbehövlig passivitetsträning kring springande hundar hann vi med också.
Och framförallt- framförgående! Sjukt bortprioriterat moment för oss fortfarande men nu börjar det faktiskt likna något i alla fall. Det har varit sånt moment som verkligen har känts omöjligt (mest för att jag har varit osäker på upplägg och målbild) så det känns riktigt bra.
Till JonathanLåter ju jättebra! Vad kul att det går framåt
Kan man anmäla sig någonstans?
Idag tränade vi sidoförflyttningar andra gången på planka. Kom gärna med kritik, tips och idéer!
HEJ!
Jag har anmält mig och min 10 månader gamla WCC-hane till en kurs i brukslydnad akl-lkl.
Det gjordes kanske lite spontant, eftersom han knappt kan ligg...
Men skam den som ger sig!
Kursen sträcker sig ett halvår framåt, det är träffar 1-2 gånger i månader och däremellan egen träning som gäller. Jag är helt ny inom detta området, och fick en plats för att någon inte dök upp och jag har därför missat första träningstillfället som bland annat innehöll budföring.
Tips för att träna in detta moment?
Vilken litteratur inom området bruks/brukslydnad/spår (som vi också kör) finns det som anses ovärderlig?