Vi har också tävlat. Debuterade lägre spår med klassvinst men tyvärr inte uppflytt, några poäng saknades i lydnaden. Kiro var helt suverän i spåret, enda missen gjorde jag som inte släppte ut linan tillräckligt i påsläppet.
Lydnaden lämnade dock lite att önska men nu vet jag vad vi måste träna på. Platsliggningen blev bara en massa strul så den nollade vi. Jag var beredd på det eftersom han visar samma tendenser på träningen innan. Efter att vi börjat träna budföring med skott har förväntan blivit för hög på skotten så han ljudar och reser sig ibland. Budföring är ju enligt Kiro typ det absolut roligaste man kan göra. Budföringen gick bra förutom ljud men de poängen var ju på "fel" del.
När vi började träna platsliggningen bestämde jag att vi inte skulle träna budföring och det har gått jättebra men innan tävlingen fick jag lite kalla fötter så vi tränade dumt nog även budföring med skott en del vilket först gick bra men sen började platsliggningen strula som ett brev på posten strax innan tävlingen.
Grattis till vinsten i alla fall! Tävlingar som ger bra besked på vad man ska träna vidare på är ändå de nyttigaste tävlingarna även om det förstås är roligt med uppflytt.