Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och apropå rapport... hur skiljer sig det egentligen från lång dold budföring?
MVH okunnig
Grattis!Hur går det för alla bruksare? Tävlingssäsongen är ju i full gång!
Själv kämpar vi på men det är svårt att ligga på topp i tre grenar. Vi har i alla fall hittills tävlat rapport och sök och uppnått certpoäng vid båda tillfällena och har två rapporttävlingar, en spårtävling och en söktävling kvar.
Hoppas det Vi har bara pysslat med spår inom brukset tidigare men jag tror hon skulle gilla sök ännu mer.Sök är ju så himla kul!
Hur går det för alla bruksare? Tävlingssäsongen är ju i full gång!.
Hur går det för alla bruksare? Tävlingssäsongen är ju i full gång!
Själv kämpar vi på men det är svårt att ligga på topp i tre grenar. Vi har i alla fall hittills tävlat rapport och sök och uppnått certpoäng vid båda tillfällena och har två rapporttävlingar, en spårtävling och en söktävling kvar.
Jag har inte hittat någon högre klass spårtävling som passar i både tid och köravstånd i höst. Har tyvärr för mycket annat inbokat . Men vi får helt enkelt ta det i vår istället. Spårandet går hur som helst bättre med Rio, han har börjat lösa problemen självständigt nu så träningen har gett resultat! Vi har också lyckats få tag på folk att träna sök med lite då och då och det har varit väldigt skojigt. Sarek behöver mer sådan träning för han växer minst en dm varje gång vi tränar
Jag har inte hittat någon högre klass spårtävling som passar i både tid och köravstånd i höst. Har tyvärr för mycket annat inbokat . Men vi får helt enkelt ta det i vår istället. Spårandet går hur som helst bättre med Rio, han har börjat lösa problemen självständigt nu så träningen har gett resultat! Vi har också lyckats få tag på folk att träna sök med lite då och då och det har varit väldigt skojigt. Sarek behöver mer sådan träning för han växer minst en dm varje gång vi tränar
Trist när inte datumen passar men då är ni extra taggade till våren istället!
Är det båda hundarna som ska starta i högre?
Ja och vi får tid på oss att få till det där framåtsändandet så det funkar utan dk också . Rio tycker att det är så svååårt att låta bli att hångla upp hela gruppen, speciellt när han inte har fått hälsa på dem innan. Men med ett dk precis innan gruppen så brukar det gå bra.
Ja båda hundarna ska starta högre. Sarek är färdig för specialen men har några lydnadsbitar kvar innan han kan starta. Han vägrar t ex befatta sig med tungapporten men jag har gett mig fan på att det ska gå så nu är det viljornas kamp som pågår där. Har också lite svårt att hitta ett bra tempo på saktagåendet i framåtsändandet, trav är för snabbt och skritt är för långsamt… Så det blir nog en start i lydnadstrean först.
Hur går det för alla bruksare? Tävlingssäsongen är ju i full gång!