Sv: Vi som tränar/tävlar bruks
Det första jag skulle testa då är att ha enkel terräng och längre liggtid på spåret så att spårkorridoren inte är så hög
.
KL
Har bruksat på rätt bra det senaste
.
I torsdags träningstävlade vi oss igenom elitbruksets lydnad (första gången vi länkade momenten)
I söndags körde vi ett upplet i ny ruta (30x60, 5 föremål).
I måndags hade vi framåtsändandefokus (+ lydnadslydnadsmoment)
Igår körde vi ett 1,5 km långt spår vid lunch i 25 graders värme, med mängder av vinklar och varierade underlag (alla underlag är typ snustorra nu efter senaste tidens högsommar). 5+slut naturpinnar utlagda, missade två i början (vilket innebar att hon spårade ca 800 m utan förstärkning eller vattenpaus) och en på kalhygge. Jag är trots det sjukt nöjd med hennes arbetsvilja och kämparglöd i det svåra spåret
!
Sen vilade vi ett par timmar och sen blev det en träningsdate på kvällen med lydnadslydnad, framåtsändande och skall
.
Elitskallet är också på G! Inte i hamn, men väl på G! Ska banne mig överträna skallsäkerheten trots kommendering!
Det känns som att det flyter på rätt bra i vårt bruksande nu, det vi verkligen behöver prioritera är framåtsändande och upplet! Anmälningstiden till vår elitspårsdebut går ut i morgon, det är nu 27 anmälda och tävlingen tar 20 ekipage! Håll tummarna
!!