Sv: Vi som tränar/tävlar bruks
Med bra vind antar jag att du menar att det blåser in mot stigen men hur gör hon då på andra sidan?
Med bra vind antar jag att du menar att det blåser in mot stigen men hur gör hon då på andra sidan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade ett tag problem med att hon inte gick rakt ut och då använde vi olika typer av synretningar i brist på vind. Det som hände var att hon mer och mer tappade fokus och började hålla på med "avledande" grejer.
Ett exempel:
- Hund ser poppis. Är supertaggad på att springa ut.
- Hund springer rakt ut i full fart
- Efter några meter bryter hon rakt av och börjar greja med annat
Det var ett exempel på när det var som värst. Och vi provade allt möjligt men det löste sig först den dagen då vi hade fin vind. Nu har vi haft bra vind de senaste passen och hon går som en klocka.
Om jag lägger på någon form av synretning nu när hon går så bra så blir det inga jätteproblem men jag märker att hon inte sätter på näsan. Tex så kan hon springa förbi jättenära figgen men ändå missa. Det är ju ingen katastrof. Blir bara fina tomslag. Men jag känner att jag inte kan lita på rynretningar för att förbättra direkt.