Vi som tränar/tävlar bruks

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar/tävlar bruks

Det var deras första söktävling, så det kan ju bara bli bättre!

TantAgda: Vi har faktiskt fuskat med en lägre sök innan, men då klantade jag mig med att skicka en massa skick i början av rutan och de två sista låg precis i slutet av rutan. Dit hann ju inte vi när jag skickade om så många gånger i början ;) Men man lär sig av sina misstag, lär aldrig göra om det igen. ;) och inte var jag så nervös den här gången heller på så sätt!

KL

Idag har vi debuterat i elitspåret :)!

Alldeles för stora problem gav oss ett nollat uppletande, men trots det fick vi ihop ett GK på 515,75 poäng (alltså bara 4,25 poäng från certpoäng trots nollan :) )! En härlig debut med superkänsla i lydnaden och spåret!!

Upptag: 7/7 (bakspår)
Spår: 9/9
Upplet: 0

FF: 9/8.5
Inkallning: 8/8
Framåtsändande: 8,5/9
Kryp: 9/10
Skall: 9/8,5
Metall: 10/10
Tungapport: 8,5/9
Hopp: 10/10
Stege: 8/9
Plats: 10/10

Vårt lydnadsprogram

debut-elitspc3a5r-054.jpg

KL

Tack för grattisar! Det känns suveränt idag med, jag är supernöjd över helheten på tävlingen, känslan var GRYM :love:.

Killikill: Igår var problemet att hon verkade få totalt hjärnsläpp ;)! Jag skickade henne, hon sprang ut till typ mitten på rutan... och sen så kom hon inte djupare ut! Sprang lite i den dungen som var där och velade, letade lite, men såg inte riktigt ut att fatta vad hon gjorde där (och så dålig brukar hon INTE vara på träning, senast i torsdags gjorde hon ett jättefint uppletsarbete på träning)

Hon såg mest ut såhär ;):

debut-elitspc3a5r-037.jpg

Jag pratade med domaren sen, och han sa att det var flera av hundarna som hade haft svårare än vanligt enl de andra förarna att jobba sig förbi dungen ut i rutan igen, det var som att de såg en "vägg" där och det var ett skifte mellan skugga och ljus. Så det kanske var svårt för alla, men extra svårt för oss som har haft lite troll i uppletet.

Vi fick tillslut in två föremål iaf, ett som låg nära (i dungen) och sen hade jag sån olidlig tur att när det var 1 minut kvar så tänkte jag "jag skickar henne en sista gång", och på det sista skicket (ute i vänsterkant) så såg det ut som att det gick upp ett ljus för henne vad vi höll på med, och hon gick ut på djupet, sökte och fick med sig ett andra föremål hem :love:. Det gjorde ju ingenting för betyget, men jag hoppas att minnesbilden blev bra för henne att hon verkligen hittar prylar om hon går ut och letar!

*kl*

Puttar upp tråden och berättar att jag nog fått ordning på spåret igen :). Han har inte spårat vilt sedan sist! Nu är han nykastrerad för att klara störningar av löptikar bättre (eller alls...) och ska egentligen ta det lugnt men det kryper i den lilla kroppen så vi har lagt några spår. Idag blev det 700 m på stubb med ganska många vinklar varav två spetsar. En man kom också och korsade vårt spår två gånger när han skulle känna lite på halmen. Men det gick bra ändå och alla 7 pinnarna kom med hem!

557101_10151904312732150_334176564_n.jpg

*KL*

Grattis till alla som tävlat! :) Själv har jag knappt orkat träna i sommar och anmälde mig till ett appellspår som gick idag för att få motivation men det har inte blivit mer än ett par spår lagda och inte mycket mer på lydnadsfronten heller. :crazy:

Jag var mao inte jättesugen på att åka nästan 12 mil för en tävling som mest skulle bli träning men det var fint väder i morse så jag masade mig iväg ändå. Spåret gick inget vidare, tveksamhet och en missad första pinne(att Rover plockade en tejprulle som låg i spåret fick vi tyvärr inga bonuspoäng för :p) men vid tävlingens slut var jag ändå jättenöjd eftersom vi inte hade nollat något moment. Framförgåendet, som Rover precis börjat få en hum om, såg inte alls så dumt ut även om det behövdes dubbelkommando.

Och det räckte till uppflyttning! 233,25 poäng blev slutsumman och jag har fortfarande inte riktigt fattat att det är sant. :)

Uppflyttadmindre_zps53dc2764.jpg

(Det var fyra andra hundar som fullföljde, farbror Rover var äldre än allihop tillsammans :D)

GRATTIS :bump:!

Och guuuuud vad jag blev avundsjuk på den fina rosetten!!! Jag vill OCKSÅ ha uppflyttningsrosetter :D! Svider extra mycket eftersom jag inte ens fick en championatrosett i lydnaden.... ;)

Vi fick till och med priser! Jag tackar Rover lite extra för de fyra drinkunderläggen i metall med utstansade hundar som han kammade hem åt mig. :D

Trist att inte ens få championatrosett! Du får komma upp hit och tävla! ;)

KL

Puttar upp tråden lite, hade minsann hamnat lite väl långt bak ;)

Vi har anmält till appellklass spår igen! Det bli på hemmaplan 29 september.
Ska bli jättekul!
Jag är iofs inte riktigt nöjd med hur vår lydnad ser ut (fria följet blev totalkatastrof under sommarens vila) och lite nervös är jag allt över platsen eftersom hon har haft en ganska "gnällig" period men vi har ju ett tag på oss att finslipa :)

Vad kul att ni anmält er! Jag tycker det är jättekul att du kommit så långt med platsen att du vill ut och tävla igen. Bra jobbat :) Tävlingen kommer att gå fint!

Vad kul att ni anmält er! Jag tycker det är jättekul att du kommit så långt med platsen att du vill ut och tävla igen. Bra jobbat :) Tävlingen kommer att gå fint!

Ja superkul!
Vi har jobbat hårt med platsen, jag är himla glad över att jag fick hjälp av min tränare med att ta tag i grunderna så att vi nu förhoppningsvis kan börja jobba framåt igen :)

Håller tummarna! Som sagt så har ni ju några veckor på er. :)

Tack tack :)
Nu är det hårdträning som gäller :D

Skulle behöva laga punkan på cykeln så jag kan hålla henne lite trött framöver. Just nu verkar vi ha gått tillbaka lite på ljudfronten och lilla fröken tycker det är himla svårt att hålla sig tyst när man är taggag ;)

Skulle behöva laga punkan på cykeln så jag kan hålla henne lite trött framöver. Just nu verkar vi ha gått tillbaka lite på ljudfronten och lilla fröken tycker det är himla svårt att hålla sig tyst när man är taggag ;)

Bara en fundering, skulle du kunna klicka in att hon ska vara tyst?

Har du börjat träna skall ännu? Där tränar du ju också att hon ska vara tyst på kommando...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka