Sv: Vi som tränar/tävlar bruks
kl
Ser till att tråden kommer lite längre fram genom att berätta att jag och Ebun var med på klubbens KM idag i spår, alla som anmäler sig startar appellen.
En mycket bra erfarenhet för mej som aldrig startat tidigare!
Linförighet 8 (luft)
Framförgående 5 (ett moment vi egentligen inte alls har men jag chansade, borde nog inte haft en 5:a
egentligen
Platsläggande 9,5
Inkallande 10
Apportering 0 (avstår)
Hopp över hinder 10
Platsliggande 9 (DK liggande -Ebun hade
allt fokus på TL då hon precis stått som mottagare i budföringen och är väääldigt rolig och stängde då av öronen helt)
Budföring 10
Spårning 0
Det sista är givetvis det som grämer mej mest. Hon var segstartad och funderade på och sysselsatte sig med allt annat i ungefär 30 sek innan hon bestämde sig för att det var spåra hon skulle göra. Nervöst redan där!
Kom sedan igång bra och hittade första apporten utan problem, tog första vinkeln med lite ringning och hittade andra pinnen bra. Spårade vidare och virrade sedan bort sig helt i andra vinkeln. Ringade lååångt ut och spårade antagligen något annat ett tag. Tog tillbaka henne för att släppa på på sträcka 2 igen men hon kom aldrig vidare i vinkeln. Då bröt jag.
Lite tråkigt då hon i vanliga fall spårar väldigt bra och i mina ögon 10 mässigt åtminstonde på ett KM.
Lydnaden och budföringen är jag väldigt nöjd med. Förstnämnda för att hon höll ihop bra trots utebliven belöning och budföringen för att den faktiskt funkar överhuvudtaget på min inte nu längre så väldigt blyga ridgeback!