Sv: Vi som tränar/tävlar bruks
KL: Spårat en hel del den sista tiden och tycker att det går bättre och bättre med upptagen. Jag har märkt att hon alltid väljer att gå på spåret i motvind, oavsett om det är fram eller bakspår så nu försöker jag ha sidvind när jag lägger upptaget så att hon måste analysera åt vilket håll det går när hon kommer fram till spåret. Inte vet jag om hon analyserar något, det ser mest ut som hon bara kör på åt något håll men det blir i alla fall fler framspår än bakspår.
Om hon väljer bakspår har jag låtit henne spåra ut till vägen och sedan släppt på igen. Förhoppningsvis lär hon sig att det inte lönar sig att välja bakspår då.
Markeringarna har också gått bättre och igår gick hon ett kort spår med många apporter och fick med sig alla hem.
För övrigt har vi kommit igång med rapporten igen och det är sååå kul! I sommar ska jag och ett gäng träningskompisar iväg på "semester" ihop, då blir det hundträning hela veckan så då kommer vi köra hårt med framförallt rapporten och söket. Nu längtar jag till semestern!
Hur går det för er andra?