Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tack alla! Jag har fått högre poäng på andra tävlingar(när vi tävlade lydnadsettan) men aldrig varit så nöjd som efter denna.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

kl!

Åh i helgen satte vi det, känslan och poängen matchade denna gång! 1.a pris på 276.5p i elitklass.

Vi fick en 10a på rutan :o :love:

Hur ser tävlingskalendern ut i sommar för er andra?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis!

Jag har väl fortfarande någon slags flrhoppning om att tävla i augusti/september men med tanke på att min lydnadsmotivation har gått och gömt sig och jag därmed inte tränat på veckor vet jag inte riktigt hur realistiskt det är ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis :banana:!

Jag har tre lydnadstävlingar bokade i sommar, en 21/7, en 16/8 och en 6/9 :). Sen har vi några elitspår och agilitytävlingar inbokade också.

Nu när vi har vårt lydnadschampionat ska vi gå in med träningstävlingskänsla på alla tävlingar, satsa på känsla och korrekthet i vad JAG säger och skita i poängen ;)! Detta för att följa planen att hösten 2014 (efter den planerade valpkullen runt årsskiftet) försöka vara så bra att vi kan gå ut och plocka SM-poäng :bump:.


Line: Du SKA tävla iaf på rasmästerskapet, och därmed BASTA ;)! Där har du din träningsmotivation :D!
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Line: Du SKA tävla iaf på rasmästerskapet, och därmed BASTA ;)! Där har du din träningsmotivation :D!

:rofl:
Haha!
Ja jag har ju hela tiden tänkt att åka dit. Men då gäller det ju att vi kommer igång, framförallt med de moment som vi har ganska mycket jobb med. Typ platsliggningen ;)

Sen råkade jag se att det är dubblerad agilitytävling i tranås samma helg. Och agilityn har ju liksom blivit så himla rolig :angel:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag planerar att starta i trean någon gång i höst när vi känner oss klara. Sen har jag funderingar på lägre rapport och ev högre spår också så här kan vi inte ligga på latsidan!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Härligt, stort grattis!!!

Vi ska tävla redan på lördag igen men det ser jag mest som träning. Sedan blir det tävlingsuppehåll ett litet tag, ska lägga lite krut på spåret innan den tävlingsäsongen drar igång även om jag naturligtvis kommer träna lydnaden parallellt. Jag satsar på LP2 eftersom vi har så mycket att finslipa, det känns inte som det är läge att börja med något nytt innan fria följet blivit ännu bättre.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag har en tävling inbokad om ett par veckor, men just nu känns det så jäkla surt.
Den senaste träningen då vi körde igenom nästan hela programmet var han minst lika loj som han varit tidigare. Ett års träning har alltså inte gjort någon skillnad. Utöver det började han dumma sig efter vid momentträningen, inte lägga sig alls i läggandet, gå flera steg i ställandet för att sen sätta sig (:banghead:) när jag är på väg tillbaka, vilket han ALDRIG gjort förut.

Vi får nog ta denna tävling med en nypa salt och sen hoppas på riktigt bra tips och övningar på kursen med Lotta och Anne i augusti......
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Kelpien har två elitlydnadstävlingar i juli, som får gå som de går..

Han har en överansträngning i en lårmuskel, så vi har fått dra ner rejält på lydnadsträningen (max 3 pass/vecka, inget nötande). Däremot lägger vi energi på skogsarbete och fysträning!

Annars är planen högrespår till hösten när det är spårtävlingar igen, och kanske kanske lägresök?



Jappen ska köra lägrespår till hösten, annars inga tävlingar inbokade. Kanske några lydnadstreor om vi ramlar över några bra, annars tränar vi för elitstart näst år :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis!
Har bara en lägre sök och en/två lydnadstreor inplanerade i juli/augusti. Tanken är att köra högre spår och sök i höst, och någon mer lydnadstävling om vi inte blir uppflyttade.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

kl

Vi ska tävla den 25 augusti och den 9:e september i lydnad. Förhoppningsvis blir det ytterligare tävling inomhus i vinter. Hösten kommer dock mest att innehålla spårprov/tävlingar för hundarna.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag skulle jobba mer med fotpositionen, färre steg där han gör rätt och så belöna, han går lite långt fram ibland.
Glöm inte träna linförighet, eftersom det är det i ettan. Ibland är det svårare med ett koppel i handen än utan.

Kul att titta, glad och positiv verkar han vara!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ja, positionen lämnar fortfarande mer att önska men du skulle sett oss för ett par månader sedan :D Jaja jag får väl träna lite med det där trista kopplet också ;)
Tack för att du säger att han ser glad och positiv ut, det gör mig glad!
Han älskar att jobba!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Åh, jag är sugen på att åka på rasmästerskapet ... får fnula på det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp