Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Dagens fria följ på träningen! Finns fortfarande en del att jobba med, men känslan var rätt och inget ljud (hurra ) samt att positionen bara blir bättre och bättre!
http://www.youtube.com/watch?v=Kb5GeYf_lJY
*KL*
Jag kommer att stryka oss från lördagens tävling. I söndags började Rover halta på träningen, förmodlingen en sträckning som visade sig på ridhusets sandunderlag. Det har blivit vila och koppelpromenader med täcke på nu och även om han inte visat några riktiga tecken på hälta jag vill inte ta några risker. Det kommer nya tävlingar.
Tjusigt! Gillar att hunden ser så glad ut.
En tanke jag har är att du har vänsterhanden över hunden hela tiden, utsträckt från kroppen. Som om du leder hunden med den handen. Är det ingen domare som reagerat på det?
Jag har bara kört två tävlingar med henne, hon omplacerades till mig i september, men på de två så har ingen nämnt det. Ska jag gå naturligt (som det står i Reglerna) så blir det nog så med handen. Ska jag ha den stilla måste jag ha den framför eller bakom henne och det blir väl inte så naturligt med en stilla hand. Vill helst undvika att slå till henne i huvudet med handen när vi går
Men ska tänka på det och se om jag kan göra annorlunda.
Vad tycker ni andra om vänsterhanden/armen?
Duktiga Lyxa!
Nu känner jag ju inte Lyxa men jag tror vid vittringen, att eftersom du har bollen i handen så väntar hon på ett varsågod (eller vilket slut ord ni har), när hon plockat pinnen, när det inte kommer ngt ord blir hon lite osäker och avvaktar.
Eller vad tror du? Alltid kul att fundera på varför de gör saker som man inte förväntat sig
Snabb att lära, då blir det lätt både rätt och fel! Låter bra att du har en plan för det på dagens träning.
Härligt! Här jobbar mallehjärnan snabbt och alla pinnar man ser ska man plocka. Gjort som du visade på filmen, när hon får leta så gör hon det bra - men ser man dom MÅSTE man plocka ALLA. Hjälper inte att halvgömma dom, alla ska ändå in, eller första bästa man ser. Suck! Funderar på att köra det inne i mörkret... Fler tips?
KL
Vi har haft ett gäng goa träningspass med våra härliga träningskompisar (både i brukset och tävlingslydnaden). Igår hade vi ett SUPERPASS där vi fick till massa fina detaljer OCH fart (har haft lite problem att få tryck i konskicken, mest inomhus) och så givetvis lite puckogrejer, som alltid !
Fick bl.a. till tre asfina elitvittringar med galopp både ut och in (brukar annars få trav in) som kändes SÅ bra i kroppen! Dock blev det inte lika bra den sista gången i minikedja....
Minipeppkedja: Hopp metall - vittring
Fick även till jättefin känsla i nästa minikedja:
Minipeppkedja: Fotgående - konskick - rutskick - nedläggande till fjärr
Idag ska vi ner till Halmstad Hundarena och köra två timmar där, hoppas på lika bra känsla som igår !
Jag som inte gillar vittringen så värst mycket.... Lånar du Esta en vecka och lär henne så slipper jag kanske träna det sen?
Sami är för himla duktig!