Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!
*kl*
Nu var det länge sedan jag läste i tråden men jag tänkte hoppa in med lite "skryt" från den "tävling" vi hade på kursavslutningen. Ziva och jag kom på tredje plats av 5 kursare trots skendräktighet och ösregn
Kanske inte det vackraste protokollet men jag är så stolt ändå och när instruktören säger att hon blir besviken på oss om vi inte kommer ut på tävling samt tror att vi kan gå hela vägen till elit om jag orkar lägga ner den tiden hur kan man annat än fortsätta jobba då
Protokollet då
Platsliggning -- (Den ställdes helt in pga regnet som återigen vräkte ner)
Tandvisning 9 (hur kan man sitta stilla när man känner domaren och bara vill pussas?
)
Linförighet 7,5 V.pos, sitter snett, ur pos.
Läggande 7,5 Tappar pos. (roligt att veta att kommandot sitter trots att hunden är 2m bort från min sida... )
Inkallande 10
Ställande 5 Flera dk (fröken är en sittmaskin så jag försökte lite väl mkt att hon skulle fortsätta stå när jag återvände
)
Apportering 0 (Jag är bara glad att hon ens tog den trots att hon inte höll kvar
)
Hopp över hinder 9,5 (tror hon satte sig snett när hon kom in, är hoppetossans favoritmoment)
Helhetsintryck 8
Summa 108,5
Insåg nästa gång jag tränade linförighet att jag gått och stört henne genom att snegla på henne, så hela tävlingen gick hon lite snett framför mig. Så fort jag slutade titta på henne föll hon in i en närapå perfekt position
Vi har en hel del att träna på men när det går bra så går det så jäkla bra att det räcker för att man ska kämpa vidare
Så vi ska se till att delta på alla de träningstävlingar som anordnas av klubben så får vi se om det är tävlingsdax till nästa år