Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tack själv!! Det var superkul att träffa dig och din fina kille :)! Det kommer bli jättebra det här, sluta ställ så stora krav på dig och din fina kille, jämför er inte med andra, ni är ju ni och har era förutsättningar, inte tex mina och Flingas!

(Btw är hon i detta nu ett monster... Trodde du inte va ;))
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Okej, då är det ungefär som jag då! Tack för att du delade med dig :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Jag HATAR platsliggning.

Ville bara dela med mig lite av min bitterhet över att vi aldrig tycks få det att funka ordentligt.. :mad:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Hahaha, du skulle böna och be om att få ge tillbaka odjuret efter en dag ;). Men ja, som jag sa... när man går in på appellplanen utbyts all frustration mot ren och skär lycka :love: så det får väl vara värt det ;).
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kan inte annat än att hålla med dej! :cry:

kl
Har kursavslutning på måndag med träningstävling. Körde ett litet genrep och en koll på hur det funkar ett helt program utan en massa mutor och godisberöm.
Gick huuur bra som helst!! Är supernöjd med Ebun idag! :love:

Mest nöjd är jag över linförigheten och att jag hade henne med mej hela rundan trots att hon inte fick godis i halterna och mitt i!

Nu hoppas vi bara på att hon är på lika bra humör på måndag och att jag inte uppför mej allt för konstigt i tävlingssituationen -vill kunna få en så rättvis bedömning som möjligt på momenten.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kommer säkerligen gå jättebra! :)

Såg att du anmält dig, jag är riktigt sugen på att anmäla också. Får fundera ett tag till :D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Sambon "tvingade" mej! ;)

Får se om jag ångrar mej efter måndagen..
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

+TantAgda

Tror jag vet vilken tävling ;) Är oxå lite sugen på att anmäla. Ska vi satsa attheedge? Kanske kan bli en mini buketräff? :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

*kl*
Nu var det länge sedan jag läste i tråden men jag tänkte hoppa in med lite "skryt" från den "tävling" vi hade på kursavslutningen. Ziva och jag kom på tredje plats av 5 kursare trots skendräktighet och ösregn :D Kanske inte det vackraste protokollet men jag är så stolt ändå och när instruktören säger att hon blir besviken på oss om vi inte kommer ut på tävling samt tror att vi kan gå hela vägen till elit om jag orkar lägga ner den tiden hur kan man annat än fortsätta jobba då :love:

Protokollet då ;)

Platsliggning -- (Den ställdes helt in pga regnet som återigen vräkte ner)
Tandvisning 9 (hur kan man sitta stilla när man känner domaren och bara vill pussas? :o )
Linförighet 7,5 V.pos, sitter snett, ur pos.
Läggande 7,5 Tappar pos. (roligt att veta att kommandot sitter trots att hunden är 2m bort från min sida... )
Inkallande 10
Ställande 5 Flera dk (fröken är en sittmaskin så jag försökte lite väl mkt att hon skulle fortsätta stå när jag återvände :angel: )
Apportering 0 (Jag är bara glad att hon ens tog den trots att hon inte höll kvar :p )
Hopp över hinder 9,5 (tror hon satte sig snett när hon kom in, är hoppetossans favoritmoment)
Helhetsintryck 8
Summa 108,5

Insåg nästa gång jag tränade linförighet att jag gått och stört henne genom att snegla på henne, så hela tävlingen gick hon lite snett framför mig. Så fort jag slutade titta på henne föll hon in i en närapå perfekt position :o Vi har en hel del att träna på men när det går bra så går det så jäkla bra att det räcker för att man ska kämpa vidare :love: Så vi ska se till att delta på alla de träningstävlingar som anordnas av klubben så får vi se om det är tävlingsdax till nästa år :D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kul att det går bra för er och kul för all ni som har tävling på gång!

Vi ska tävla om två veckor och det börjar kännas nervöst :D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kalmar?! Då kör vi på det :)
Ska bara lyckas med att få över den nya vovven på mig på SBK tävling.....
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ja, Kalmar :) Vi anmäler och så hinner vi se hur det går innan anmälan till Växjö i januari går ut ;)

Får man va lite ful och hoppas på att buketräffen blir av innan tävlingen så hinner vi träna i hallen en gång med :angel: (för det är väl den hallen som vi tänkt hyra för bukeKalmarträffen?)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Du har så rätt! Vi får putta upp den tråden lite...

Haha, det gör vi ;) För min del blir det nog båda ändå, tänker att vi behöver känna av varandra i tävlingsmiljö.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

+emma82maria: Träning i hallen innan tävlingen är verkligen inte fel. Om jag ska ha hunden med mej över huvudtaget på tävlingen så måste jag dit och träna innan ;) Vi är alldeles för ovana med andra miljöer än klubben för att det ska funka annars.

Puttar upp tråden om träffen och passa samtigt på att pusha alla här inne som vill vara med att skriva upp sig ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl!

Har fått svar nu på varför hunden betett sig konstigt det senaste. Stackarn har kraftigt inflammerade tonsiller :( inte konstigt att han inte velat träna. Har kollat honom i halsen flera gånger och sett en svag antydan till rodnad, han har fått medicin men det kommer tillbaka igen. Så nu blir det operation. Är så arg på mig själv som inte stått på mig och bett veterinären kolla ordentligt i halsen tidigare. (Till sist sövdes han äntligen och tonsillerna va jättefula).

Stackars liten :(
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Skönt när saker får sin förklaring, hoppas vovven kryar på sig snabbt :)

KL

Idag har vi haft lydnads-KM på klubben. Alla körde Llk1 oavsett vilken klass man tävlar officiellt.

Grimm och jag skrapade ihop 192 p och knep klubbmästar-titeln, trots att jag var mindre nöjd med flera grejer.. Får konstantera att vi håller en hyffsad lägstanivå :)

Tvåa kom bästisen, extra kul :D

549015_10151116606011984_216726977_n.jpg
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis!

Jag har fått inse att vi får skjuta upp starten i tvåan till nästa år eftersom vi inte kommer kunna träna ordentlig med andra hundar på nästan sex veckor. Jag vill inte starta utan att hela tiden checka av så att platsliggningen fungerar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp