Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!
+ simba_112
Härligt med så bra träningspass
!
KL
Jag var helt oinspirerad och uttråkad när jag satt på jobbet att jag inte kunde fatta hur jag skulle orka/bli inspirerad att träna idag
! Men det går inte att vara opepp med en sån här vid sin sida
:
Fotgåendet kändes bra, RIKTIGT bra stegFF och bra vändningar på stället där jag jobbar på att få bort den lite framskjutna positionen hon kan få ibland. Sen fokuserade vi mest på en stabil och stadig långsam marsch och på att få till lite tightare position till mig i vändning åt höger i språng marsch.
Framåtsändandet kändes också jättebra, fin transport, rätt så rakriktad utgång (ett gång blev det lite för snett för min smak) i galopp och sen fint avbrott till trav och fortsatt rakriktning tills dess att bollen kom flygandes över huvudet på henne. Jättenöjd !
Konskicken var jättefina och fartiga även när hon fick sitta länge och vänta innan kommando, och
dirigeringsapporten var korrekt med fina gripanden och bra fart i återgången (dock lite överroterad ingång som jag plockade ur momentet och jobbade på separat).
Zätat blev HELT korrekt, inte ett enda felskifte och med jättebra attityd ! Såååå nöjd!!
I
krypet jobbade vi på att Lyxa inte ska krypa iväg så fort, utan hålla sin position lite bättre . Detta med hjälp av belöningsplacering rätt ner från mitt ben så hon fick det lite jobbigt att ta den om hon var för långt fram . Sen testade vi även på att krypa i vinkel, och fick till en riktigt bra vinkel åt höger .
Till sist jobbade vi även mycket med
fjärren, och jag tror att vi är helt på rätt väg för idag var attityden jättebra hela vägen ! Spetsade öron och hög förväntan, härligt att se!!
Med ett extremt mycket bättre humör och en skön känsla av tillfredsställelse och lycka i kroppen ska det bli extra skönt att sitta i soffan framför brasan resten av kvällen och kolla på nya avsnitt av Simpsons och Family Guy
!