Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!
Vad kul att läsa om allas framgångar!
Verkligen nyttigt för mig som nybörjare att läsa om allas erfarenheter.
Charlie o jag tränar också på.
Jag har fått honom att gilla apportbocken igen efter min lilla fadäs... Så nu griper han med glädje men förstår inte varför han måste sitta stilla. Jag tänkte att jag inte går in och pillar på det momentet så mycket nu utan låter honom bli ordentligt glad i bocken först.
Alla momenten i LK 1 är nu introducerade på kursen och jag har börjat skriva träningsdagbok. Insåg snabbt att jag inte kunde hålla reda på allt annars
Bäst just nu: Hopp över hinder, inga problem.
Ställande under gång lossnade rejält när jag började använda extern belöning.
Samma gäller läggande under gång.
Platsen funkar också bra men vi tränar bara korta stunder.
Kräver mest jobb: Linförighet! Mycket kvar att önska på kontakten, så jag har börjat från början med bibehållen kontakt ett steg, två steg osv.
Han har nu hyfsad position efter ingångar men tenderar att flyta ut eftersom han är så liten. Så mer att jobba på där också. Har inte testat klossträning än men känner att det nog är ngt för oss. Ska hitta en lämplig "kloss" bara.
Det var min rapport
Vad kul att läsa om allas framgångar!
Verkligen nyttigt för mig som nybörjare att läsa om allas erfarenheter.
Charlie o jag tränar också på.
Jag har fått honom att gilla apportbocken igen efter min lilla fadäs... Så nu griper han med glädje men förstår inte varför han måste sitta stilla. Jag tänkte att jag inte går in och pillar på det momentet så mycket nu utan låter honom bli ordentligt glad i bocken först.
Alla momenten i LK 1 är nu introducerade på kursen och jag har börjat skriva träningsdagbok. Insåg snabbt att jag inte kunde hålla reda på allt annars
Bäst just nu: Hopp över hinder, inga problem.
Ställande under gång lossnade rejält när jag började använda extern belöning.
Samma gäller läggande under gång.
Platsen funkar också bra men vi tränar bara korta stunder.
Kräver mest jobb: Linförighet! Mycket kvar att önska på kontakten, så jag har börjat från början med bibehållen kontakt ett steg, två steg osv.
Han har nu hyfsad position efter ingångar men tenderar att flyta ut eftersom han är så liten. Så mer att jobba på där också. Har inte testat klossträning än men känner att det nog är ngt för oss. Ska hitta en lämplig "kloss" bara.
Det var min rapport