Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du såg ett av hans två nollade lopp på tävling När han väl har fokus och kontroll är han underbar
Det är något som inte klickar alls på tävling. Han sitter i starten men när han får startkommando drar han av i "valfri riktning". Har jag tur tar han hinder 1 & 2. Så jag ska satsa på att bygga relation och förstärka hans lek denna våren, så jag kan belöna med lek hos mig på banan. Har bland annat anmält oss till en lekkurs och tränar uthållighet och kontakt ( Sen har jag fått plats på handlingskurs för O/E med men det får vi se hur det går) Kommer inte att tävla honom alls under våren utan ska lägga all tid på träning. Så får vi se när jag startar honom igen.
Men lilla Spökis då!
Billy var ju liknande i början. Herregud vad han har stuckit av både tränings- och tävlingsbanor och gjort dumheter i början av sin karriär. Ett tag fick jag ha med extra personer med vattengevär (!) på agilitykursen vi gick, annars drog han av planen och försvann
Tror att du har en jättebra plan, för Billys del var det en överslagshandling så jag fick lära mig att hålla honom på en rimlig energinivå. Går han över 90 % kan den fortfarande spåra ur lite, men nu sticker han i alla fall inte. Mina tränare bara skakade på huvudet och sa att "Du får ju inte träna honom på att ta det lugnt i agility!" men det var precis vad han behövde göra för att hålla sig på rätt nivå. Efter några månader kunde vi höja igen och sen dess har det gått väldigt bra
Hur många tävlingar tog det innan ni fick er första pinne? Jag räknar rätt kallt med att vi inte kommer ta någon de första starterna i alla fall (och ahr verkligen inget sånt krav heller) så jag är bara lite nyfiken
Hur många tävlingar tog det innan ni fick er första pinne? Jag räknar rätt kallt med att vi inte kommer ta någon de första starterna i alla fall (och ahr verkligen inget sånt krav heller) så jag är bara lite nyfiken
Boss har börjat sin slalomträning ! Förhoppningen är att han ska vara klar att starta officiellt i hoppklass under Guldagilityn i sommar !
Han har haft hittills tre träningspass med mig. Jag kör med bågar, än så länge på hela slalomet och kommer göra så ett bra tag tills 12 pinnar och lite svårare ingångar sitter som de ska .
Woop det går tävlingar i Norrbotten 4 helger på rad i augusti-september Skönt att inte behöva åka så långt, jag räknar med att vår debut inte kommer vara så storstilad
Men, det jag funderar över. Iom att hon verkar fatta vad det är hon ska göra i slalomen, borde hon inte kunna bli självständig då? Hon går in rätt och börjar mer och mer söka sig igenom slalomen själv. Varför är det då så fel att träna in det genom att locka? I tävlingssynpunkt tänker jag då. Hur resonerar ni?
Vi tog två pinnar på två starter på vår första officiella tävling, men det är nog rätt ovanligt men vi hade inte bråttom ut på tävling så vi hann bli rätt säkra tillsammans. Kiro är väldigt hindersäker men inte den snabbaste.
Vi har startat agility 15 gånger officiellt och tagit 8 pinnar. Nu är det klass 2 som gäller, blir spännande att se hur det går :-)