Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Running verkar vara ett gissel verkligen. Har flera kompisar som gett sig på det och det verkar inte direkt enkeltIdag har jag börjat med något som nog kommer bli en huvudvärk de närmsta halvåret: Jag har börjat träna running contacts med Spunk! Eller iaf börjat på en online kurs
Åh gud, jag har också tänkt ge mig på running. Men helt ärligt… fy fan vad det verkar svårt att få till.
För övrigt tävlade vi i onsdags. Snabbast tid i agilityloppet trots att hon kändes väldigt seg, men tyvärr 5 fel på balansbommen. Jag MÅSTE bli bättre på att träna kontaktfält! Problemet är att kontaktfälten sitter på träning varje gång, men sen på tävling när hon tänder till så hoppar hon. Funkar inte att vi ska hålla på och dra på oss 5 fel hela tiden i agilityklasserna. Jag är sjukt leds på att gå i mål 5-10 sekunder snabbare än segraren i klassen men hela tiden dra på oss kontaktfältsfel.
Hopploppet gick SKITBRA! Riktigt bra tryck, hon hade riktigt bra hindersug. Så pass bra hindersug att vi råkade få med oss ett hinder för mycket på vägen och därmed diskade oss. Men loppet kändes verkligen kanon! Jag satte alla byten jag hade planerat och höll mig till planen, befann mig alltid där jag hade tänkt att jag skulle vara och för en gångs skull var till och med hunden på den plats där jag tänkte att hon skulle vara. haha. Sen tappade jag henne på hinder 15, två hinder med 5 meters avstånd där man skulle vika av och ta en tunnel istället. Där gick det så fort att hon fick med sig båda hindrena. Men det var jag som inte säkrade nog bra och inte förberedde svängen i nog bra tid så disken tog jag på mig. Hunden kändes kanon. Gud vad hon är rolig när man får köra ett sånt där lopp med känsla. Precis som jag älskar att köra. Vinna eller försvinna.
Running verkar vara ett gissel verkligen. Har flera kompisar som gett sig på det och det verkar inte direkt enkelt
Mina ena kompis har till och med byggt en höj och sänkbar balans för att kunna få till optimal träning
Lycka till!
Det beror väl på vilken metod man vill använda? Om man behöver höj/sänkbar alltså?Man behöver egentligen inte en sänkbar balansbom, man kan börja med planka på marken och gå över till fullhöjd på bommen direkt. Men oavsett så tar det ganska många månader att lära in ett riktigt bra running. Men resultaten av det går inte att slå
Wow! Stort Grattis!Idag fälldes det några tårar. Vi tog vårt första CERT och vår första SM-pinne i hoppklass.